Mexico 2 La Paz

..Ielidojot La Paz biju vēl lielākā sajūsmā kā Mehiko. Protams, tas jau bija gaidāms. Kalni, kalniņi, pakalni un KAKTUSI! Ai, uzreiz par brālēnu atcerējos.. Milīgi kaktusi, visur, krūmu un zāles vietā, vai manu vai.. Lidostiņa maza, tādēļ krita acīs trīs rindiņā sastājušies militāristu formās ģērbti drošībnieki pie bagāžas monitoriem. Smieklīgi, jo viņi neko nevienam neprasīja, vienkārši stāvēja.. Tālāk jau lielie prieki taksī, es visu laiku atkārtoju, cik forši būt Meksikā. Un flamenko pa radio skanēdams, pasākumu vēl uzjautrinošāku padarīja. la la la man pat sambrero gribējās kaut kur dabūt. Tiesa, vienīgā *hūtīgā* cepure, ko redzēju, bija mazam bērnam galvā. Gandrīz visu ceļu filmēju. Tik kvalitāte Blackerry telefonam gan varēja būt labāka. La Paz vecpilsētas krasta līnija ir viegli atpazīstama soliņu dēļ. Balti metāla soliņi, var teikt- ciku cakām izcakoti. Ūdens citā tonī kā Karību Salās, un nav tik skaidrs, varbūt duļķu vairāk, jo ūdenī dzīvojošo radībiņu ir vairāk kā jebkur citur pasaulē. Iekārojāmies un u pludmali! Izlēmu vakar nestrādāt, un uz tā rēķina šodien strādāt dubultā, lai brīvais laiks ar' sanāk. Stundas laikā piedzīvoju savu pirmo tuvo saskari ar vali. Jā, vali. Tik tas bija nomācoši, ne priecīgi. Nabaga dzīvnieks bija nomaldījies, iekļuvis līcī un ticis uz sēkļa. Čum-mudž cilvēku trijās laivās, viens otru diriģēdami, centās vali glābt. Ūdenī brīžiem bija četri, brīžiem septiņi cilvēki, vali turpu-šurpu stumdīdami. Es paķēru masku un pleznas no jahtas ekipējuma, aizpeldēju līdz kādu 10 metru attālumam no vaļu bērna, bet protams, man lika griezties atpakaļ, sakot, ka ūdenī esot infekcija no vaļa asinīm. Kas par stulbumu, atvaino manu Franču valodu. Kāda infekcija! Varētu būt lieli Merkurija daudzimi, ja vaļa aknas būtu pa ūdeni izšķaidītas, bet arī tas būtu cilvēku, ne paša dzīvnieka vainas dēļ. Žēl, ka nesaprotu Spāņu valodu, gribas zināt kādu zinātnisko fantastiku šoreiz cilvēkiem stāsta, kāpēc valis uz sēkļa nonācis. Šī ir viena no pasaulē lielākajām vaļu vairošanās vietām, tā kā te ir viņu terotorija, vai bija vismaz.. Piesārņojums, satelīti, un pārējie iespējamie magnētisko un elektrisko lauku mainošie elementi loģiskā kārtā ir vainojami pie dzīvnieku dezorientācijas. Vismaz man jautājumu nav, izņemot to kāpēc valis bija vienās asinīs. Kādas četras stundas vēlāk vaļu bērns bija cilpās sasiets un iedabūts līča otrā pusē- pie jahtām. Atkal nesaprotu, ko viņi tur ņēmās, žēl dzīvnieka... stundu vēlāk vairs neviens redzams nebija, man patīk domāt, ka valis, dzīvs būdams, laimīgi aizpeldēja tālēs zilajās. Devāmies vakariņās uz vecpilsētu. Nav, nav kā Vecrīgā.. Pat zinot, ka šis ir salīdzinoši ekskluzīvs Meksikas nostūris, krita acīs šādas tādas netīrības.. Meklējot pareizo restorānu, kur es varētu atrast salātus, nokļuvām pāris sānielās un tur urīna smaka cirtās sejā. Iedomājies tavernas tipa veikaliņu, un blakus restes, pussabrukušas durvis, ar vecām segām aizklātus caurumus sienā, kas kalpo kā logi- tur cilvēki dzīvo un pīpē savu pīpējamo.. un tās mājas otrā pusē ir cits caurums, kas ir otras durvis, kas iziet pagalmā, kurā ir vēl citi sabrukuši priekšmeti, un pretī cits caurums, citas durvis un citu, tomēr tādu pašu- māju. Un tālāk vēl viens veikaliņš, bāriņš, tad atkal liela suņu būda. To nevar nekā savādāk nosaukt. Skumji, tomēr koši. Daudz flīzētu ielu un suņu būdu, un saldētu augļu saldējumu un urīna smakas. Meksika. La Paz. p.s. Šodien sešos no rīta cēlos, diena pagāja jahtu pucējot un smejoties, gatavojamies viesu sagaidīšanai rītdien, mana Gloria Angliski nerunā, līdz ar to lielā smiešanās skaidrojot, ko, kā, kur un kāpēc. Kapteinis, divi inžinieri, *marineras*, *deck-hands*, kapteiņa palīgi laikam sanāk. Un pavāriņš, un mēs divas stujuartes. Kapteinis un pavārs saprot nedaudz Angliski, palīdz ar Gloriu skaidroties. Mugura sāp un pēdas deg, visu laiku basām kājām.. Saule riet, pietiek strādāt, un uz pludmali plunčāties. Veseli divi metri jāiet līdz ūdenim, nav tik traki.