Armēnija - baznīcas, tempļi un kalni

Šodien, kad to sāku rakstīt, jau ir ceļojumā trešā diena, bet liekas, ka pirmā diena beigusies tikai kaut kad naktī, kad beidzot aizgāju gulēt. Pats sākums Tātad sākšu ar to, ka uz Armēnija aizbraukt ir gana dārgi. Es domāju tieši par pašu ceļu. Kad saku meklēt biļetes, secināju, ka autobusu satiksmes ar šo valstī mūs nav. Un arī tiešo reisu nav. Starp citu, runājot par Armēniju, sanāca viens smieklīgs gadījums. Tātad man piedāvāja braukt uz Armēniju un es saku meklēt biļetes. Tajā mirklī runāju pa telefonu ar draudzeni un atvēru air baltic mājās lapu, lai saprastu cenas. Un te nu man iestājas pauze. Prasu draudzenei - klau, neatceries, kas ir Armēnijas galvaspilsēta? Klausules otrā galā kādu brīdi iestājas pauze, tad abas sakām domāt, ka Gruzijai ir Ttbilisi, Baku ir Azerbaidžānai, bet Armēnijai kas tad? :)) Neko gudrāku neizdomājušas, vērām vaļā mammu google. Pašas smejamies kā trakas, jo principā jau muļķes neesam un pa lielam gana inteliģentas :) Protams, ka mamma google zina visu un ātri vien top atgādināts, ka Armēnijai ir Erevāna. Uzreiz pēc tam nākamā atklāsme, ka atlidot uz Armēniju var tikai caur Parīzi, Varšavu, Maskavu, Vīni vai Prāgu. Vēl interesanti, ka gandrīz visas manis pieminētās lidmašīnās ielido Armēnijā pilnīgi...jocīga laikā - ap 3.40 - 4.30 no rīta. Un tajā laikā izņemto lidostu, takšus, kazino un pārtikas veikalus kopā ar dažām aptiekām, nekas cits nestrādā. Nestrādā pat autoosta un dzelzceļa stacija. Garlaicīgā Polija Mūsu biļetes tika nopirktas uz Erevānu caur Varšavu. Izlidojām no Rīgas 15 un jūsu pēc 50 min bijām Varšavā. Bija ceturtdiena un pievakare, tāpēc bija sastrēgumi. Izdomājam, ka savās 6 stundās, kas mums bija brīvas līdz Erevānas reisam, uzspējam apskatīt Polijas karaļa vasaras rezidenci (Krolevski Lazenki), paēst un apskatīt vecpilsētu. Ar autobusu tikām līdz centram, lai dotos uz karaļa vasaras rezidenci. Tā ir milzīga teritorijā, kas ietver gan pili un ziemas dārzu, amfiteātri, botāniskā dārzu un citas daļas. Patiesības labad jāsaka, ka ieeja, piemēram, Botāniskajā dārzā ir atsevišķi - par maksu, kamēr pils parkā vari staigāt bezmaksas. Maksā tiek piemērota tikai ieviešanai pils ēkās un arī - uzraksts vēstīja, ka ieejas maksā nav jāmaksā ceturtdienās un pēdējā stundā - no 17 līdz 18. To arī izmantojām, lai apskatītu pilī un tad, pakomunicējuši ar pāviem un vāverēm pils parkā, devāmies atpakaļ uz centru. Tur baudījām apvienotās pusdienas-vakariņas un gājām uz vecpilsētu. Plānotais strūklaku parka apmeklējums tomēr iet secen, jo saprotam, ja programma tur sākās pēc 21, bet mums jau 21.30 jābūt lidostā, tad neko prātīgu nepaspēsim apskatīt. Tikām līdz vecpilsētas sākumam un uzkapām tornī, no kuras paveras smuks skats uz jauno un veco pilsētu. Tas arī bija viss, ko varējām paspēt.. kāds paņem atvadu vafeli un kāpjam autobusā, kas mums aizved uz lidostu. Braucot domāju, ka smuka ir Varšava. Neapšaubāmi, bet... paredzama un līdz ar to man personīgi bija garlaicīgi. Varbūt pa klasisko Eiropu tik daudz ir braukts, ka jau drusku ir apnicis? Armēnija - visa melnā. SākumsIeslēdzot telefonu Erevānā, pārņem dīvaina sajūta, jo pulkstenis, kurš sākumā rādīja aptuveni 1.30, "pārlec" 3 stundas uz priekšu un izrādās, ka ir 4.30 :) Ienākam lidostas ēkā. Ir redzami policisti, strādā banka, lai varētu samainīt valūtu, strādā lidostas kafejnīciņas. Un taksometra šoferi. Jau grasāmies ņemt vietējo mašīnu, lai tiktu līdz Erevānai, noliktu autoostā mantas un pastaigātu pa Erevānu, kad uzzinām, ka autoostu atvērs tikai ap 8, tad arī no lidostas aties pirmais satiksmes transports uz Erevānu. Līdz tam takša šoferis sola aizvest mūs visus piecus pie sevis uz mājām, viņam esot privātmāja un liels dārzs, viņš pacienāšot ar kafiju un tēju, varēšot nolikt somas pie viņa un iet pastaigāt. Jau apsveram šo piedāvājumu, kad izrādās, ka mūs tomēr sagaida. Piebrauc busiņš, saliekam tajā savas mantas un braucam. Ir melna nakts. Pēc kāda laika dzirdam - klau, iebraucam Erevānā. Redzamas ēku aprises, bet... pilsēta taupa naudu šajā diennakts laikā un elektrība nav ieslēgta :) Lai gan - viss esot absolūti droši un noziegumi nenotiekot tumšajā laikā. Situācija mainās, kad izbraucam ārpus pilsētas - spoži izgaismotas ēkas, elektroniskas bildes, čupām spožas reklāmas - likums aizliedz organizēt azartspēles pilsētā, tāpēc Erevānas pievārtē organizēta savdabīga Las Vegasa - azartspēļu vietējā meka. Nevaru īsti saprast, vai ir nakts vai agrs rīts, gribas kafiju. Apskaņojot savu vēlmi, saņemu solījumu iebraukt veikalā, kur var dabūt kafiju. Burtiski pēc dažām minūtēm busiņš piestāj pie veikala. Staigāju un meklēju kafijas automātu vai kaut ko līdzīgu. Neatrodu. Taisu otru apli. Joprojām neatrodu. Prasu mūsu gidam. Mani pieved pie plauktiem, kur burciņās tipa mūsu dzeramai jogurts ir kafija. Jau gatava un auksta. Siltu dabūt nevar :) Drīz sāk palikt ar katru mirkli gaišāks. Ceļš līdz Dilijan ilgst aptuveni 2 stundas un es piemiegu. Pulkstenis pat vel nav 7, kad esam Dilijan un es atkal ieminos par kafiju. Personāls būšot ap 9, tagad mēs varam doties paskatīt pilsētu. Citu tāpat nav ko darīt, tāpēc dodamies. Pēc nelielas pastaigas pa kalniem - lejām (pilsēta atrodas kalnos), jau ir 9 un man tiek pasniegta austrumnieku kafija - mēs to zinām kā turku kafiju, bet armēņiem ar turkiem ir īpašas attiecības, tāpēc Armēnijā to sauc par austrumnieku kafiju :) Tālāk - skatieties galerijas un tur arī mani komenti :)