Braucam uz Baikālu izbaudot katru km.

Laikam daudzi ir saskārušies ar lampu drudzi pirms braukšanas tuvākā vai tālākā ceļojumā. To pašu piedzīvoju arī es. Šis bija viens no vis ātrāk izplānotajiem ceļojumiem un vienlaicīgi vistālākais manā praksē. Vispār jau šī brauciena ideja bija alternatīva manis ieplānotajam velo maršrutam pāri Čukotkai. Čukotku nokancelēja mana sirdskaite, kas pāris mēnešus pirms plānotā brauciena sākuma nolika mani pie vietas slimnīcā. Tā nu bija jāmeklē alternatīva un pēc idejas dziļi kabatā nenācās līst. Atgriežoties pie lampu drudža, bija tāda sajūta, ka dodies "mission impossible". Transports VAZ markas auto. Maršruts 15000km uz abiem galiem. Ko vēl vajag lai sajuktu prātā? Protams, pilnīgi jumtu šķūrēja nostr Dagestānas kamazi, kas velkas pāri Urāliem vedot tonnām arbūzu tālajām Sibīrijas pilsētām. Šie Kamazi velkas kalnā ar 5km/h ātrumu, aiz sevis atstājot melnus dūmu mākoņus, un sakrājušos kilometru ar vieglajām mašīnām, kas neriskē apdzīt šos briesmoņus, jo milicija nesnauž un lielākā daļā maršruta pār Urālu kalniem ir aizliegts apdzīt. Ceļu satiksmes noteikumos ir paredzēts gadījums, kad var apdzīt mironi, kas kustas zem 30km/h, bet ej nu pierādi tam krievu mentam, kas nesmādē arī papīrīšus uz kuriem rakstīts Latvijas Valsts Lats, ka tas mēsls, ko apdzini knapi kustējās. Tieši tā, Samāras mentu puikas no mums paņēma tieši par šādu pārkāpumu apdzenot traktoru 50 mūsu naudiņu un vēl paprasīja vai nav latviešu blatniji pesni. Mēs iedevām Rozenštrauha disku lai klausās un priecājas :) Bet vispār šis stāsts ir par to, ka nevajag baidīties doties līdzīgos braucienos. Tas tiešām ir interesanti un aizlidot ar lidmašīnu līdz Irkutskai ir atņemt sev pusi no piedzīvojumu prieka. Runājot par mūsu transporta līdzekli, tad izņemot izsistus amortizatorus citas nelaimes to nepiemeklēja un skatoties uz šiem spēcīgajiem ekspedīciju braucējiem ar jauniem Toyota Landcruiser 1000 jūdzes uz kaut kurieni, tādam kolhozniekam kā man lūpas savelkas vieglā smīnā :) Video ir liels spēks, un arī mūsu brauciens ir ciparos iemūžināts, tā ka drīz dienas gaismu sasniegs filma 2000 jūdzes aiz Urālu kalniem. Viens kārtīgs action video būs :) Negribu nogurdināt jūs, kas lasa šīs rindas, ar detaļām par pārbraucieniem starp Krievijas miestiem, ja jums ir jautājumi un vēlme paveikt, ko līdzīgu, tad do ziņu un jautājiet. Nākamgad šī ekspedīcija tiks atkārtota un cerams jau kuplākā pulkā. Tas ko gribēju šinī aprakstā nodot ir drusciņa emociju. Jo Baikāls ir īpaša tēma un laikam tāpat kā mīlestību tā arī svētās jūras dāvātās emocijas ar burtu nodot otram ir grūti. Normunds