California

Tiesa - mans celjojums veel nav beidzies, bet, kameer veel shis un tas ir svaigaa atminjaa, tad noleemu gan sev par pieminju, gan citiem interesentiem uzrakstiit dazjas rindinjas. Mans celjojums saakaas 1. juunijaa 6 no riita Riiga-Praaga-Njujorka. Kopaa lidojums no Riigas sanaacas kaadas 9.5 h (neskaitot gaidiishanu Praagaa), bet Njujorkaa biju jau pirms 2 pecpusdienaa. Viss sagriezies, jo miegs naak, bet kaa tad taa - iet guleet 14:00... kauna lieta! :D Par cik shovasar straadaaju gaidu (girl scout) nometnee, tad vajadzeeja palikt 1 dienu Njujorkaa un stundu noklausiities taadu kaa ievadlekciju par nometneem vispaar. paareejaa diena briiva un vari apluukot pilseetu cik vien tiik. Noteikti augustaa, kad braukshu maajaas, aizbraukshu uz NY paaris dienas ieprieksh, lai varu taa kaartiigi apskatiit to pilseetinju. Bet iisi sakot - milziiga pilseeta, cilveeki dazjaadi - lieli, mazi, resni, tievi, tautiibas - cik vien varat izteeloties. Interesanti, bet dziivot tur negribeetos. Paaraak multikulturaala un bezpersoniska man taa vieta likaas. Bet Bruklinas tilts - debeshkjiigi! Naakoshajaa dienaa Lidoju uz Sakramento CA, kur mani sagaidiija mana viesgjimene. Lidojums paari visai valstij, aber of course, bija mokosh un garlaiciigs.. man principaa vispaar nepatiik lidot. Bet naakoshaas paaris dienas mazliet atvilku elpu, apskatiiju Sakramento, pabiju State Capitol, kur Arnolds Shvarcnegers straadaa..Nu taa interesanti! Pilseeta kaa jau pilseeta.. Pashaa pilseetaa atrodas biroji, bet piepilseetaa atrodas visi lielveikali un dziivojamie rajoni. Pirmie iespaidi man, cik atceros, bija - lielas mashiinas! Te vinji VISU LAIKU suudzas par benziina cenaam (apmeram 4 dolaari par galonu, kas buutu kaadi 50 sant par litru). Man tas likaas vienkaarshi smiekliigi... Nometne, kuraa straadaaju atrodas kaadas 2.5 h no Sakramento - kalnos, mezja viduu. Netaalu no Calaveras Big Trees (tas ir taads parks, liels parks, kuraa atrodas pasaules lielaakie koki. Juus pat iedomaaties nevarat cik tie koki ir MILZIIGI). Augustums tur tieshaam ir liels, ausis kriit ciet un nepaartraukti ir jaadzer uudens, jo karstums ir nezjeeliigs un kaa jau mineeju - augstums taapat. Ja Latvijaa dienaa izdzeru labi ja kaadu 1 l uudens, tad sheit - nu vismaz 5 l aiziet.. Vienu dienu kaut kaa nesanaaca kaartiigi padzerties un maz truuka lai nogjiibtu. Par pashu nometni tur nav ko daudz staastiit. amerikaanji shausmiigi baidaas no zirnekljiem, odiem un biteem, ir nenormaali sanitaari. Principaa vinji visi vairaak vai mazaak naak no Eiropas un ljoti lepojas ar to, tas nekas, ka neko daudz par savu dzimto zemi iisteniibaa nezin. (piemeers - vienai meitenei maasa dziivo Spaanijaa jau vairaak kaa gadu. Prasiiju vai maasa vinjai Madridee dziivo, vinja atbildeeja - nee!!! Spaanijaa!!). Bet tas jau nekas.. iisteniibaa amerikaanji ir ljoti draudziigi, laipni un atsauciigi - lielaakaa dalja! 4. juuliju pavadiiju San Francisco. Ljoti ljoti skaista pilseeta! Ja ir iespeeja - noteikti aizbrauciet! Tas ir to veerts! Ar kugjiiti apbraucaam apkaart Alkatrazai un zem Golden gate bridge. kad pirkaam biljetes uz kugjiiti, jautaaju vai vinjiem ir studentu atlaides. atbilde bija apstiprinosha ja vien uzraadu ISIC karti. mana isic karte ir apvienojums ar visa karti un shameejiem tas bija liels briinums. viss birojs juusmoja par manu karti :) Taa nu darbinieki man arii uzdeva visaadus jautaajumus par manu Latviju, kaa arii iedeva A4 lapu, kuraa man bija jaauzraksta Thank You manaa valodaa. tur jau bija sarakstiiti kaadi 20 Thank You citaas valodaas. Taa nu es uzrakstiiju gan paldies, gan arii spasibo, lai viniem garaaks sarakts :) Nu jaa.. tas taa interesanti :) Bijaam arii china town un Lombard street un uz kino aizgaajaam. Ugunoshana arii bija ljoti skaista - visaas malaas. Ja buus iespeeja, tad pirms doshanaas maajaas veelreiz gribeetos aizbraukt uz SF, bet tad jau maniis. uz disnejlendu LA noteikti aizbraukshu augusta viduu. Vispaar Kalifornijaa man ljoti patiik. te ir tik daudz un dazjaadi auglji, ka pilniigi prieks. esmu vegjetaariete un shii laikam tagad buus mana sapnju zeme. te ir ljoti vienkaarshi buut arii par vegaanu jo eedieni ir tik daudz,ka visas uzturvielas var elementaari dabuut. bet auglji - tas ir sapnis! Nu kaut kaa taa.. Ja jums ir iespeeja -noteikti atbrauciet, tas ir to veerts. Un veel arii taadeelj lai saprastu, ka Latvija - taa ir vienreizeeja valsts. Ilgojos peec savas zemes un manas gjimenes. Ir gruuti, ja esi viens sveshaa zemee un nav ar ko parunaaties savaa valodaa un tomeer - tas noteikti ir milziigs izaicinaajums un kolosaala Anglju valodas stunda 3 meeneshu garumaa :) Jauku un saulainu jums vasaru!