Pa dienvidiem ar savu auto

Ceļojumā devāmies ar savu auto. Mērķis bija apskatīt Dienvidnorvēģijas dabu, pilsētas neietilpa mūsu plānos. Ar prāmi pārcēlāmies uz Stokholmu un uzreiz devāmies ceļā, lai līdz vakaram nokļūtu Norvēģijā. Oslo mēs iekšā nebraucām, bet izmantojām tuneli zem Oslofjorda (55kr.). Aiz Kongsbergas atradām kempingu par 380 kronām. Agri no rīta turpinājām ceļu. Pie Heddāles apskatījām vecāko Norvēģijas koka stāvbaznīcu, diemžēl iekšā netikām, jo bija agrs rīts un negribējās pāris stundas gaidīt. Mazliet pabraucām uz priekšu līdz Ervella ciemam, kur nogriezāmies uz 37 ceļu. Norvēģi to dēvē par pasaku ceļu, tas ir gleznains, ar daudziem maziem tuneļiem, vijās gar ezera malu. Rjūkan ciemā pa šausmīgi stāvu un šauru ceļu, ar ļoti daudz serpentīniem, devāmies augšā kalnos. Šīsdienas mērķis-Gaustatoppen virsotne, augstākā Dienvidnorvēģijā. Auto bija jāatstāj uz ceļa, jo stāvvietu klāja bieza sniega kārta. Kāpām kādas četras stundas, bija gan akmeņi, gan sniegs ,kurš dažbrīd zem kājām bruka iekšā, jo apakšu izskalojis ūdens. Ainava- vienkārši burvīga, pie debesīm neviena mākoņa. Sasniedzām virsotni, nokuras pavērās fantastisks skats uz sesto daļu Norvēģijas. Ieteiktu katram ceļotājam, ja ir iespēja un labs laiks, apmeklēt šo vietu. Saule visu dienu kausēja sniegu, un kad mēs nokāpām lejā, rīta strauts bija pārvērties par lielu upi. Braucām, līdz atradām kempingu, kurš vēl bija atvērts iebraucējiem. Kempingu vajag meklēt laicīgi, līdz kādiem 19.00 ,jo var sanākt ,ka pēc tam nevar atrast saimnieku. Nākamā rītā ceļojam pa 45 ceļu. Pie Dalen ļoti skaista ieleja. Pēcpusdienā ierodamies Lysefjorda apkaimē. Pārbrauciens uz Lyseboton, pa kalnu pāreju ir ļoti iespaidīgs. Ceļš šaurs, visapkārt sniegs, vietām divu metru augstumā un vēl beigās 23 serpentīni, tunelis, kurā jābrauc pa riņķi. Apskatījām fjorda galu un devāmies atpakaļ pāri kalniem. Kjeraga laukakmeņa apskate izpalika,laika trūkuma dēļ. Pēc pārcelšanās ar prāmi(auto un šoferis-55kr. Pasažieris-23kr. Bērni-11kr. Tādas vidēji cenas iekšzemes prāmjiem) jau vēlu vakarā nonācām Preikestolen klints apkārtnē. Kempingā nebija mājiņu, tikai telts vietas(280kr). Pārcietām knišļu uzbrukumu. Pateicoties tiem mēs jau no rīta 7.00 bijām pie klints. Aizsteidzoties notikumiem priekšā, jāsaka tiešām paldies knišļiem, jo kāpienu neapgrūtināja karstā dienas saule un cilvēku arī tikpat kā nebija. Kad kāpām lejā pretī nāca simtiem tūristu, brīžiem pat bija grūti samainīties. Nezinu, kā viņi visi varēja salīst uz klints. Gājiens uz Priekestolen klinti ilga divas ar pus stundas. Dažviet bija jākāpj pa lieliem akmeņiem, sastaptie cilvēki, bija laipni, visi sveicinājās. Pati klints pārsteidza ar saviem mazajiem izmēriem. Pasēdējām, pafočējāmies, paskatījāmies no 600m lejā un devāmies pa otru taku lejā pie auto, samaksājām 60kr un ceļojām tālāk pa skaisto, līkumoto 13 ceļu uz Odu. Pirms tās ceļa malā ir divi ūdenskritumi, viens no tiem ,labā pusē-Lētefosens, iespaidīgs dvīņu ūdenskritums. Nakti pārguļam ļoti jaukā kempingā Sertjorden fjorda krastā ,par 450kr., bez odiem. Tika apēsti pēdējie mājas makaroni un tas nozīmēja, ka jāsāk apmeklēt vietējie veikali. Rema mārketā cenas nemaz tik šausmīgas nav. Izmetām līkumu caur diviem gariem tuneļiem uz Voringfosa ūdenskritumu, apskatījām milzīgām kāpnēm līdzīgo Tvinas ūdanskritumu. Turpinājām braukt pa 16 ceļu līdz Aurlandsvangen, no kurienes sākās 24,3km garš tunelis, kuru mēs gan neizmantojām, bet braucām pa skaisto, veco kalnu ceļu. Iebraucām mākoņos, 4grādi temperatūra, vietām sniegs kādi pieci metri un vējš no kājām gāž nost. Nakts kempingā Vindedālenā. Par divistabu mājiņu ar skatu uz fjordu atdevām 475 kronas. Bijām vienīgie kempingā. Tā kā Ērgļu ceļu un Geirangerfjorda apkaimi bijām jau skatījuši iepriekšējā gadā, mēs devāmies garajā ceļā mājās. Mūsu plānos nebija prāmis, bet gan mazas ekskursijas Dānijā, Vācijā un Polijā. 12 dienās nobraukti 4700 km.