Izstaigāt Karalisti. Ievads

Rakstu sērijā Izstaigāt Karalisti būs dažādi tīri mani subjetīvie apraksti par dažādam pastaigu takām Apvienotajā Karalistē.

Šis ir mans pirmais raksts un iesākums vienmēr ir grūts, pietrūkst vārdi :) Piebildīšu, ka angliskos vietu nosaukums nelatviskošu un rakstīšu oriģinālajā valodā.

Vienas no populārākajām vietām ir Peak District un Lake District nacionālie parki, Snowdonia, Yorkshire Dales, kā ari fantastiskā vieta Edale. Pēc pieredzējušu cilvēku nostāstiem tā ir vieta, kur notiek pirmā kalnu taku pastaiga. Arī manējā.

Kādu aprīkojumu iegādāties?

Ja esi izlēmis, ka vēlies sākt pavadīt savu brīvo laiku izbaudot fantastiskos dabas skatus, nav nepieciešami lieli ieguldījumi. Galvenais, lai būtu mitrumizturīgs apģērbs (kalnos laika apstākļi var mainīties ļoti strauji) un labi apavi. Apaviem jābūt tādiem, kas nosedz potīti, jo neviens nevēlas tikt nogādāts atpakaļ ar glābšanas helihopteri, kas notiek diezgan regulāri, kā arī komposam un kartei. Protams, jāmāk to arī izmantot. Ir bijuši gadījumi, kur cilvēki bez jebkādas pieredzes, piemērota apģērba nomaldās, un labākajā gadījumā pēc vairākām dienām viņus atrod, ja atrod. Mugursoma, kur ielikt ūdens pudeli, vai termosu ar kādu karstu dzērienu. Kā arī iesaku paņemt līdzi kādu cepuri vai galvas apsēju (bandana).

Kā jau minēju, nav nepieciešani lieli izdevumi, lai iegādātos nepieciešamās lietas. Protams, arī šajā nodarbē, ja tā var teikt, ir sava mode un zīmoli. Visizplatītākie, kādus esmu redzējusi cilvēkus valkājam ir Karrimor, Trespass, Mountain Warehouse, Campri, Tog24, North Pole, Berghaus. Vai arī interneta meklētājā ierakstiet Hiking Gear vai Walking Gear.

Karte un komposs

Kartei un komposam ir jābūt obligāti. Jo kā jau minēju iepriekš, no kursa ir nomaldīties ļoti viegli, un ja vēl ir migla...

Visplašāk izmantotās ir Ordnance Survey 1:25000 kartes, kuras ir ļoti detalizētas.

Var izmantot arī dažādas GPS iekārtas, bet kartei ir jābūt līdzi kā rezerves variantam.

Nākamais rakstu sērijā Izstaigāt Karalisti Edale - Grindsbrook - vieta, kur viss sākās.

P.S. Ja kādam ir jautājumi vai komentāri, lūgtum lūdzu :)