Ceļo kopā ar bērniem! Tuvāk dabai Tērvetes dabas parkā

Kopš apmeklējām Tērvetes dabas parku ir pagājis jau vairāk kā mēnesis. Ilgi domāju vai rakstīt par parka apmeklējumu, jo šis ir visiem zināms un populārs apskates objekts. Iepriekšējā reize, kad parku apmeklēju, bija pamatskolas laikā, tāpēc varu salīdzināt kas šo daudzu gadu laikā ir mainījies. Mainījies ir daudz kas, bet par visu pēc kārtas.

Mans pirmais ieteikums tiem ceļotājiem, kas plānojuši doties uz Tērvetes dabas parku, ir doties turp pēc iespējas agrāk, jo lai izstaigātu visu parku pilnībā, kā arī apskatītu arī A. Brigaderes muzeju un turpat esošo Tērvetes koka pili, ir nepieciešama visa diena.

Apskates objektu sasniedzām ap plkst. 12:00 dienā. Nolēmām, ka vispirms izstaigāsim parku un pēc tam apskatīsim arī koka pili, bet diemžēl vēlāk pils apskate izpalika, jo parkā pavadījām daudz vairāk laika nekā plānojām.

Pirmais, kas piesaistīja uzmanību - garā rinda pie kases. Šis ir viens no top apskates objektiem Zemgalē un vasaras periodā šeit ir ļoti daudz apmeklētāju. Pozitīvais - biļetes ir nomainītas pret aprocēm, kas ir daudz ērtākas par papīra biļetēm, kuras nereti mēdz nozaudēties. Ir gan viens mazs mīnuss - pirmsskolas vecuma bērniem parka apmeklējums ir bez maksas, bet aproces tik un tā vajadzīgas. Saprotu, ka grūti ir atšķirt sešus gadus vecu bērnu no septiņu, bet kādēļ vajadzīga aproce zīdainim?

Kasē var iegādāties arī parka kartes - visa parka karti, Pasaku meža karti un Rūķīšu meža karti, kas kopā izmaksā vairāk par latu. Iegādājāmies tikai kopējo karti, kas noderēja kā orientieris brīžos, kad pa ceļam nebija parka teritorijā izvietotās norādes vai kartes.

Parkā, kopš pēdējo reizi to apmeklēju, daudz kas mainījies. Ir izveidoti daudz jauni tēli, ir patīkami, ka pastaigas laikā bērniem ir iespēja izskrieties, izlēkāties, izkāpelēt pa parkā izvietotajiem šķēršļiem, kāpšļiem u.c. aktīvās atpūtas elementiem. Parka teritorijā ir arī plašs rotaļu laukums ar īstu labirintu. Šeit bērni var pavadīt pat vairākas stundas.

Apskatījām pazīstamos pasaku tēlus - Sprīdīti, Lutausi, Velēnu vecīti. Ik uz soļa apmeklētājus sagaida rūķīši, dažādas sēnes, sikspārņi un daudzi citi Pasaku meža iemītnieki. Visus iemītniekus nemaz nepaspējām apmeklēt. Pa ceļam satikām arī Sīkstuļa sievu, kas rādīja un mācīja dažādas Sīkstuļa izdarības. Ir vērts arī nedaudz piemaksāt un uzkāpt skatu tornī, no kura paveras brīnišķīgs skats uz tuvējo apkārtni.

Diemžēl izpalika izbrauciens ar bānīti, kas tehnisku iemeslu dēļ nekursēja.

Par ēdināšanu parkā ir padomāts - viena kafejnīca ir informācijas centrā, otra pie rotaļu laukuma un ir arī maza kafejnīciņa Rūķu sētā, kur nobaudīt saldējumu vai kādu citu našķi.

Padomāts arī par māmiņu un mazuļu ērtībām - izvietoti pārtinamie galdiņi labierīcībās.

Iesaku arī apmeklētājiem izteikt savu viedokli, aizpildot pie kases informācijas centrā izvietotās aptaujas anketas vai ierakstīties viesu grāmatā, kas ļaus veidot parku vēl pieejamāku, interesantāku un draudzīgāku.