piedalīšos National Geographic Latvijas konkursā

  • 3 min lasīšanai

Septembra mēneša brauciens uz Tamperes pilsētu Somijā

Es, Raimonds Rozenfelds, šim braucienam gatavojos labu laiku iepriekš un braucienu uz šo pasākumu plānoju un organizēju sev pats un arī šajā ceļojumā devos viens pats.

Tamperes pilsētu Somijā apmeklēju pirmo reizi. Iepriekš Somijā biju apmeklējis dažādas profesionālās drošības izstādes Helsinkos, kas notiek katru gadu, kā arī dažādus muzejus, vietas un aktivitātes.

Biļetes braucienam ar prāmi no Tallinas uz Helsinkiem un atpakaļ iegādājos kompānijas TALLINK kasēs Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā. Autobusa biļetes iegāgājos Rīgas autoostā. Iegādājoties prāmju un autobusu biļetes saskaņoju pārsēšanās laikus ar aprēķinu, lai nebūtu ilgstoši jāgaida Tallinā uz pārsēšanos.

No Rīgas autoostas izbraucu ar vēlāko iespējamo autobusu nakts reisu ceturtdienas vakarā uz Tallinu. Tallinā ierados bez starpgadījumiem un ar pirmo prāmi piektdien 07.09.2012. ap 06:00 no rīta izbraucu no Tallinas ostas D Termināļa Helsinku virzienā.

Tā kā jau vairākas reizes esmu braucis ar dažādu prāmju kompāniju prāmjiem dažādos Baltijas jūras maršrutos, tad parasti uz kāda no prāmja atklātajiem augšējiem klājiem vēroju prāmja atiešanu no atiešanas ostas un pienākšanu pienākšanas ostā. Arī šoreiz rīkojos līdzīgi, no prāmja priekšgalā atrodošā atklātā klāja vērojot tā atiešanu no Tallinas ostas. Tā kā no rīta lielākā daļa prāmja pasažieru bija ļoti miegaini, ar mani dalīties manā priekā neviens nevēlējas. Galamērķi Helsinku ostā ierados bez starpgadījumiem.

No Helsinku ostas ar kājām tālāk devos uz Helsinku centrālo dzelzceļa staciju, lai ar vilcienu dotos tālāk uz Tamperes pilsētu. Tā kā zinu, kur Helsinkos atrodas centrālā dzelzceļa stacija, šoreiz man šis ceļš veiklā solī aizņēma līdz 30 minūtēm.

Dzelzceļa stacijā nopirku vilciena biļeti, kas atkarībā no vilciena klases un braukšanas ātruma maksā ap 30 Eiro. Attālums no Helsinkiem līdz Tamperei ir 175 kilometri un ceļš aizņēma vairākas stundas, kas pagāja vērojot pa vilciena logu Somijas dabas ainavas.

Tā kā Tamperē ierados pirmo reizi, vispirms uzmeklēju Tūrisma informācijas centru, kas atradās turpat dzelzceļa stacijā. Tajā saņēmu informāciju par Tamperes muzejiem, izstādēm, utt., kā arī norādījumus par izstāžu centra atrašanās vietu un nokļūšanu līdz izstādes SECURITY 2012 vietai. Tamperē biju plānojis pavadīt 2 dienas, vienu no tām veltot izstādei, otru muzeju un pilsētas apskatei.

Tamperes izstāžu kompleksā nokļuvu ar autobusu bez starpgadījumiem un uzreiz devos uz drošības izstādi SECURITY 2012, kuras dēļ arī šoreiz braucu uz Tamperi. Izstāde kā parasti bija noorganizēta augstā līmenī, izstādes apmeklētājiem tika piedāvāti izstādītā ekipējuma paraugdemonstrējumi. Izstādes kompleksa iespēju robežās arī apmeklētāji varēja piedalīties dažāda ekipējuma piedāvāto iespēju izmēģināšanā. Tika piedāvās arī iespējas izstādīto ekipējumu vai nu nopirkt uz vietas, vai slēgt pirkšanas līgumus.

Izstādi izstaigāju, detalizēti iepazīstoties ar piedāvātajiem pakalpojumiem un produktiem. Savācu piedāvātos prezentācijas materiālus, kurus analizējot apkopošu informāciju, kas man būs noderīga tālākajām mācībām un personiskajai attīstībai. Noskatījos arī piedāvātos paraugdemonstrējumus.

Pēc izstādē pavadītās dienas nakti pārnakšņoju viesnīcā Tamperē, kura atradās tuvu pie muzeju un apskates objektu vietām, kuras nākamajā dienā plānoju apmeklēt.

Nākamajā dienā apmeklēju 8 muzejus, kā arī apmeklēju „Sarkanniemi” atrakciju parku, kurā izveidots pirmais pasaulē datoru spēlei „Dusmīgie putni” (Angry Birds) veltītais tematiskais parks un Ziemeļvalstīs augstākais skatu tornis ar skatu platformas augstumu 120 metri. No muzejiem apmeklēju muzeju centrā „Vapriikki” izvietos Kurpju muzeju, Tamperes dabas muzeju, Rotaļlietu muzeju, Tamperes vēstures ekspozīciju un Somijas hokeja slavas halli. Tālāk devos uz bijušās tekstila fabrikas „Finlayson” ēku kompleksu, kur tagad ierīkoti daudzi muzeji un izklaides centri. Šajā vietā apmeklēju tur izvietotos Somijas darba muzeju „Werstas”, Ruppriikki mediju muzeju, Tekstila industrijas muzeju un pirmo un pašlaik vienīgo pasaulē Spiegu muzeju, kas veltīts izlūkošanas un spiegošanas tematikai. Tā kā apmeklējot šos muzejus nemanot bija pienācis vakars, citu muzeju apmeklējumam laika neatlika, jo pēc šī raksta autora veiktās izpētes datiem Tamperē un tās apkārtnē ir ap 30 dažādu lielāku un mazāku muzeju.

Vakarā līdzīgi kā turpceļā uz Tamperi devos atpakaļ ceļā ar vilcienu līdz Helsinku centrālajai dzelzceļa stacijai un Helsinku ostai, lai brauktu vakarā atceļā uz Tallinu ar TALLINK prāmi. Helsinku prāmju terminālī ierados savlaicīgi un tās sestdienas vēlā vakarā atgriezos Tallinā bez starpgadījumiem.

Nakti pārlaidu lētā studentu kopmītņu tipa viesnīcā (hostelī) ar nakšņošanas izmaksām no 10-20 eiro. Nākamajā svētdienas dienā pirms braukšanas uz Rīgu apmeklēju Viru viesnīcas 23. stāvā izvietot bijušo padomju laika Valsts drošības komitejas (KGB) spiegošanas un sakaru telpu (KGB muzeju), kas saglabāta neskartā veidā, tur blakus izvietojot viesnīcai „Viru” veltīto vēstures ekspozīciju, kas stāsta par viesnīcas vēsturi no tās uzbūvēšanas brīža 1973. gadā. Vēlā devos apmeklēt Tallinas jūrniecības muzeja jaunās ekspozīcijas telpas, kas iekārtotas renovētajos bijušajos hidro lidmašīnu angāros, kas celti 20. gadsimta 20. gados. Šajos angāros iekštelpu ekspozīcijā var apskatīt 1938. gadā Igaunijas Republikas Jūras spēku (JS) vajadzībām būvēto zemūdeni „Lembit”, kas brīnumainā veidā saglabājusies līdz mūsdienām, kā arī dažādus mazāka izmēra peldlīdzekļus un kuģu ekipējumu. Iekštelpās izvietoti arī vairāki stimulatori, kas atļauj iejusties zenīt ložmetējnieka lomā un šaut par gaisa mērķiem, zemūdenes torpēdu virsnieka lomā un torpedēt dažādus kuģus skatoties uz tiem zemūdenes tēmēklī, kā arī ir 2 simulatori, kas ļauj iejusties 20. gadsimta 20. gados būvētā divplākšņa torpēdu nesēja lidotāja lomā. Āra ekspozīcijā apskatāmi dažādi kuģi, kas savulaik kalpojuši Igaunijas JS vajadzībām. Otra Jūras muzeja iekštelpu ekspozīcija apskatāma Tallinas vecpilsētas Resnās Margaritas tornī.

Atpakaļceļa uz autoostu apmeklēju arī bijušo 20. gadsimta sākumā celto militāro cietumu „Patarej”, kas savu uzdevumu pildījis kalpojot dažādu valstu bruņotajiem spēkiem līdz pat 2005. gadam. Tā ēkas saglabājušas neskartā un neremontētā veidā, jo remonta tur nav bijis vismaz 30 - 40 gadus.

Rīgā atgriezos no Tallinas autoostas svētdienas vakarā bez starpgadījumiem.

Esmu priecīgs un pateicīgs Dievam par brīnišķīgo ceļojumu un labprāt došos līdzīgos ceļojumos arī nākotnē.



Seko līdzi svaigākajiem jaunumiem

Uzzini par jaunākajiem ceļojumiem un aktualitātēm pirmais