Uz mūžu mana Ēģipte...!!!

Saule, jūra...jā, tā ir bezgalīga...un atkal esmu atgriezusies no vietas, kura paliek manā sirsniņa...patiesi iemīlēta pasaule!!! Pēc nepilniem pieciem mēnešiem no iepriekšējā ceļojuma aprīlī devos savā otrajā Ēģiptes aplūkošanas un relax tūrē. Grūti ar savām emocijām, jo tik spēcīgi esmu iekš tās valsts burvības, ka gribu, lai Jūs visi to izbaudāt. Lai emocijas un gandarījums pārņem Jūs, lai dzīve liktos tik krāsaina, tik spoža, kā Ēģiptes ziedi un saule... Man drīzāk tagad gribētos pasaku sarakstīt, bet ne faktus, kas un kā ir Ēģiptē. Šī valsts ir pārsteidzoša, mani viņa nomierina un ļauj izjust brīvību un vēlme būt tur katru mirkli neļauj iekļauties savā ikdienas ritmā. Pie mums ir steiga, bet tur ir laiks, kas nesteidz...un dažkārt to mums vajag visiem... Mūzika, skaņas, gaiss, smarža un ikdiena, ko noskaties Ēģiptiešu cilvēkos...Mani tā saista... Dažkārt, lasot, citu ceļotāju pieredzi, liekas, kas liek viņiem saskatīt tik daudz negāciju un to izlikt uz lapas...valsts, kurā varbūt nav sakārtotības, bet tā tak pastāv no laika gala un turpina attīstīties...tajā tik daudz vietu, ko redzēt un dzirdēt...un tā ir vieta, kur ir iespēja palikt uz mūžu... Ceļojumā devos 15. aprīlī un uz 2 nedēļām iejutos viņu dzīves ritmā, baudīju sauli, jūru, vēstures faktus, tirgotāju un vietējo uzmācību, kura man īsti vairs nelikās atbaidoša, jo nu jau skola rokā... No ekskursijām izvēlējos Luxoru, kaut gan manos plānos bija vēl daudzas citas vietas, bet kā es sevi tagad mierinu – nākamreiz, jo, ja jau patīk valsts, es no tās neatkāpšos... Luxora!!! – kādreizējā Ēģiptes galvaspilsēta Tēbas... Tā kā savu kūrorta vietu izvēlējos savu iecienīto Šarm el Šeihu tad, lai tiktu uz Luksoru, mums nācās lidot ar lidmašīnu, kas aizņēma kādas 45. min., no Hurgadas cik zinu tad Luksora ir 4 stundu braucienā ar autobusu. Luksorā bija krietni vien karstāks nekā Šarmā, ta kā, ja gadās braukt uz šo valsti pavasarī, esiet gatavi tam, ka saulīte Jūs ļooooooti lutinās... Vārds Luksora tulkojumā no arābu valodas nozīmē «piļu pilsēta». Milzīgo skalu labirintā vērojām slaveno valdnieku ieleju ar 40 faraonu apbedījumu vietām, tajā skaitā arī Tutanhamona, Ramzesa, Hatčepsutas kapenes. Ne visas ir atvērtas apskatei, tikai nedaudzās varēja nokāpt lejā un apbrīnot cilvēku darbu pirms mūsu ēras, krietni vien pirms vājprātīgi sena laika, kurā tika guldīti valdnieki, pametot savu valdīšanas gājienu, lai, iespējams, kaut pēc miljons gadiem atgrieztos, lai atsāktu savu gājienu un nestu savu vārdu tālāk. Kas to, lai zin’, ko ar šo viņi vēlējās pateikt. Un, tā vien šķiet, ko varēja izdarīt arī bez mūsdienu tehnikas. Visu cieņu! Ļoti labi saglabājies ir valdnieces Hatčepsutas templis, netālu no valdnieku ielejas, neskatoties uz to, ka tas ir 3500 gadu sens. Hatčepsuta – vienīgā sieviete, kura ir nevis faraons, bet valdniece. Savu templi viņa nosauca par „Džezeru”(tulkojuma „brīnišķīgais un brīnišķīgā”). Mani apbura skaistā Ēģiptes faraonu galvaspilsēta – Luksora ( senā Fīva) Nīla sadala Luksoru divās daļās: labajā pusē „dzīvo pilsēta”, kur dzīvoja iedzīvotāji, savukārt kreisajā pusē „mirušo pilsēta”, kurā atrodas pazemes kapenes un tempļi. Redzēsiet Memnona Kolosas pie atklātām debesīm - divas 20 metrus augstas statujas pie ieejas kādreizējā Amona templī. Karnaka templi (faraona Amona – Ra templis, valstī augstākā svētnīca) un Luksoras templi, kā arī svēto ezeru, kur iedzīvotāji veica savas senās parašas. Luksoras templis skaitās viens no pašiem skaistākajiem tempļiem Ēģiptē. To jāredz, tas apbrīnas vērts visos laikos!!! Man tas ir mana sirdī uz mūžu!!! Vēl Luksorā apmeklējām papirusa muzeju, Parfīma institūtu un, kas īpaši man patika Alabastras rūpnīcu („Hatshibsout Factory for Alabaster”)... Alabastrs ir smalkgraudains minerāla - ģipša paveids. Senos laikos terminu alabastrs attiecināja arī uz cita minerāla - kalcīta smalgraudainu paveidu. Šādu kalcīta alabastru ieguva Ēģiptē, Alabastronā, no kurienes arī cēlies šī materiāla nosaukums. Nereti gan uzskata, ka tieši Alabastrona ieguvusi savu nosaukumu no šī materiāla un vārda "alabastrs" cilme meklējama arābu valodā. No alabastra izgatavoja ļoti pieprasītas mazas parfīma pudelītes un vāzes ziedēm, statujas un citus sīkus suvenīrus. Taču no alabastra izgatavoja arī lielākus priekšmetus. No viena alabastra gabala izgatavots puscaurspīdīgs sarkofāgs, tas atrasts faraona Seti I kapenēs pie Tēbām. Un pilnīgai relaksācijai un saulrietam pretim ar laivu pa Nīlu devāmies un banānu pussalu...Mmmmmmm...pati burvība...palmiņas ar mazītiņiem gardiem banāniem, mango kociņi jau ar mazītiņim augļiem un ingvera koks...skaisti!!! Tā nu Luksora beidzās un devāmies ar svētīgu nogurumu uz lidostu, lai mūs atpakaļ nogādātu uz Šarmu.:)...Laimīgi un vēsturē smēlušies esam atpakaļ...un, nu ko pie miera, lai baudītu citus priekus... Šarmā atpūtos divas nedēļas – tad nu, protams, neizpalika, saule, moto safari (vienkārši perfekti), smilšu pludmale, rifu pludmale un snorkelēšana, mazliet sanāca man pa traumai, bet tagad tā ir pagātne...tikai visiem iesaku būt uzmanīgiem, ir vietas, kur ir lieli viļņi un var gadīties trakas lietas...saudzējiet sevi...esiet prātīgi!!!...bet tā, kā jūras dzīlēs ir neaprakstāms skaistums, tad gadās par drošību aizmirst...to nevar pieļaut... Sarkanā jūra ir Dievīga, pasakaini skaista...tā ir jāizbauda... Šarma ir burvīga...tiki piecus mēnešus neredzēta un tur jau tik daudz jaunu ēku, viesnīcu, veikalu, kafejnīcu...ātri gan...redziet, īsti uz vietas tur, nekas nestāv...viss top tūristu labsajūtai... ...tuksnesis aizpildās... Visiem, kas, joprojām, tiecas, bet tā kā baidās baudīt burvību, ko sniedz Ēģipte, es tikai un vienīgi varu teikt uz priekšu!!!...yalla, yalla!!!...Jūs būsiet pasakā, no kuras iespējams, nevēlēsieties atgriezties...Ar mani tā ir noticis!!! ...Ēģiptes sirds manā sirdī!!!...un vēl tik daudz neredzētu vietu...