Piezīmes par ziemu vasarā Les 2 Alpes

Ievadam – Les 2 Alpes Francijā 70km attālumā no Grenobles un stundas braucienā no Itālijas robežas ir īpaša vieta, kur dabas vienreizības un cilvēka darbības rezultātā izveidots kalnu kūrorts, kurā dienas laikā iespējams izbaudīt kārtīgu ziemu slēpojot vai dēļojot ledājā 3600m augstumā un tikpat lielisku vasaru lejā ciematā, sauļoties pie baseina +30 grādu karstumā. Vai vēl labāk – no ziemas ledājā pa kalnu trasēm, sākot no vienkāršām līdz pat traki līkumotām un stāvām, nobraukt ar kalnu riteni lejā līdz vasarai ciematā. Pēc divām lietainām un miglainām dienām, kad lielāko dienas daļu neredz tālāk par ielas pusē esošajām mājām, saulains rīts atplaukst Les 2 Alpes ar jaunu burvību. Sākas rosība ciematā, kad no dažādām viesnīcām un apartamentiem soļo samiegojušies, bet apņēmības pilni snovbordisti un slēpotāji, atklājas daži iepriekšējās nakts „ballīšu zvēru” darbības rezultāti, lēnā riksī aizbrauc zirgu pajūgs, mostas kalnu riteņbraucēji un sāk aizpildīt ielas un trases, kaut kur gaisā kafijas un nesen ceptas maizes smarža... Līdz ar iekāpšanu pacēlājā zaļu zāli, saulē zvilnošus murkšķus un putnu čivināšanu nomaina akmeņu krāvumi, kūstošā sniega rezultātā radušies dīķi un ūdenskritumi, visbeidzot augšā 3600m augstumā nonākam īstā ziemā ar slēpošanas trasēm un vienu no lielākajiem snovborda parkiem vasarā Eiropā. Šogad pēc japāņu organizētajām sacensībām parkā izveidotas arī specifiskas konstrukcijas Torii Jib un Jama San. Trašu daudzveidība un garums pielīdzināms vidēja izmēra ziemas slēpošanas kūrortam, bet snovborda parks piedāvā iespējas izpausties jebkura līmeņa braucējam pa dažādiem tramplīniem, slaidiem, kā arī divām halfpipe. Pirmo prasmju apguvei vai esošo uzlabošanai visu vasaras sezonu tiek organizētas dažādas slēpošanas apmācības un snovborda nometnes, piemēram, Snowplanet, kas ieguvušas popularitāti starptautiskā redzējuma un gandrīz 20 gadu pieredzes rezultātā, darbojoties Les 2 Alpes. Atpūtas nolūkos snovborda parka chill-out zonā vai kādā no kalna kafejnīcām var ķert saules iedegumu tik ātri, ka lietderīgs būs saules aizsargkrēms ar numuriem no vismaz 15 uz augšu. Pēc kārtīgas sesijas uz kalna, lejā braucot snovborda vai slēpošanas zābakus nomainām pret pludmales čībiņām, lai „neizceptos” ceļā uz viesnīcu vai apartamentu, kad vislabāk gribētos pa taisno lekt iekšā atvēsinošā baseinā. Bagātīga un garšīga maltīte itāļu vai franču stilā atjaunos enerģiju, lai dotos pretī visām iespējamām pēcpusdienas aktivitātēm, kas sākas ar zvilnēšanu saulītē pie vietējā ezera vai baseina uz sniegotu kalnu fona līdz pat elpu aizraujošu gumijlēkšanu no 140m augstuma. Dažādas bezmaksas aktivitātes nodrošinātas jau nopērkot pacēlāja karti un vairākām dienām – loka šaušanu, slidotavas vai baseina apmeklējumu, rodeļus, golfu, tenisu, kā arī iespēju izmantot visus pacēlājus kalnu riteņbraukšanai vai pastaigām kalnos līdz pat septiņiem vakarā. Savukārt, par papildus samaksu iespējams izbaudīt dažāda līmeņa raftingu kalnu upēs, paraglaidingu virs Venosc ciemata lejā ielejā, gumijlēkšanu, piedzīvojumu parku, izbraucienus ar kvadricikliem, klinšu kāpšanu, lavīnu simulēšanas ierīci un citas aktivitātes. Bet līdz ar saules rietu aiz kalniem, sākas ciemata dzīvīgā un jautrā naktsdzīve, kad dažādos bāros un klubos ballītes rit līdz agram rītam. Izsalkušie līdz pat pusnaktij var dabūt ātrās uzkodas vai tikko ceptas franču krepes jeb pankūkas dažu minūšu laikā turpat uz galvenās ielas. Un tad atkal jauns rīts, kurš sākas ar modinātāja nepacietīgo „labrīt, labrīt, labrīt” un skatienu ārā pa logu, pārliecinoties, ka diena kalnos var sākties zem spožiem saules stariem, es teiktu, visu laiku labākajā kalnu kūrortā, kurā baudīt ziemu vasarā! Nedaudz par praktisko pusi: - vasaras sezona Les 2 Alpes no jūnija vidus līdz augusta beigām; - ledāja taupīšanas nolūkos trases un snovborda parks atvērts no 7:00-13:00; - pacēlāja karte uz 6 dienām maksā apmēram 160euro, iekļaujot daudzveidīgās pēcpusdienas aktivitātes bez maksas; - brauciens kopumā izmaksā tikpat, cik tipisks slēpošanas/snovborda brauciens ziemā uz Alpiem Austrijā vai Itālijā; - izīrēt var visa veida nepieciešamo inventāru slēpošanai, snovbordam, kalnu riteņbraukšanai, raftingam utt.; - iespējams labākā mājvieta snovbordistiem The Riders Hotel – pašu braucēju vadīta viesnīca, kas nodrošina pilnu servisu, jautrību kopā ar snovbordistiem, tajā skaitā profesionāļiem, no dažādām pasaules valstīm, video istabu, batutus u.c; - iespējams labākā mājvieta slēpotājiem un riteņbraucējiem Hotel Le Cret – viena no senākajām viesnīcām Les 2 Alpes, kuras īpašnieki bijuši franči, tagad itāļu ģimene, tādējādi piešķirot sevišķu šarmu abu kultūru sajaukuma rezultātā, kā arī lielisku servisu un bagātīgas maltītes. Noderīgas saites: www.les2alpes.com www.2alpes-snowpark.com www.snowplanet.it www.theridershotel.com