Bosnija - Hercegovina ar Horvātijas piegaršu.

Ceļojuma galapunkts bij Bosnijas - Hercegovinas kūrortpilsētiņa Adrijas jūras pašā krastā - Neuma.Braucam ar tūrfirmas RSP autobusu.Pirmo reizi Jāņu sagaidīšana bij paredzēta tālu aiz Latvijas robežām.13dienu tūre ,ir savas priekšrocības- 3 dienas ceļā turp,un 3dienas ceļā atpakaļ,tad diena starp šajām trim ir paredzēta vēl kādas valsts apskatei.Bet tūrfirmas RSP prot ieplānot ceļojumus tā, ka šeit 13 dienas izmaksā apmēram kā kādā poulārākā tūrfimā tas pats maršruts uz dienām 8-9 Pirmā diena.Ja tā pārvarēta,tad viss ok,ceļojums var sākties.Lietuva,lielākā daļa Polijas aiz muguras tikai ceļā vien pavadot. Otrā diena .Krakova .Rīts sākas ar ūdens atrakciju baseina apmeklējumu.tas kā radīts pēc nogurdinošās nakts autobusā.Tad autobusam 9 stundas ,,jāatpūšas''pēc noteikumiem,un paredzēta ekskursija pa Krakovas vecpilsētu.Skaisti,bet viss vēl priekšā...Paliek aiz muguras Slovākijas ainavas,pēc pusnakts esam Budapeštā.Pirmā nakts viesnīcā ,un kārtīgā gultā. Trešā diena .Priekšā atkal garš ceļš veicams.Autobuss nedaudz pariņķo pa Budapeštas ielām ,tā gūstam priekštatu pa šo pilsētu kaut nedaudz.Piesaistīja ,ka šeit 19jūnijā jau sarkani ķirši kokos,un dienu iepriekš Polijā redzamas liepas ziedos.Mērķis ir līdz vakaram nokļūt Sarajevā viesnīcā. Ceturtā diena .Mostamies Sarajevas hotelī.Viss ir ok!Arī bagātīgas brokastis.Seko autobusa ekskursija pa pilsētu.Sarajeva ir liela pilsēta kalnu ieplakā .Visur riņķī kalni.Pa neseno vēsturi liecina ložu pēdas māju sienās,un neskaitāmās kapsētas.Bet nešauj šeit jau 13gadus.Nelabprāt vietējie runā pa bijušo karu.Vīriešu tualetēs esot uzraksts-Tev nevajag ieroci,īstais un vienīgais ierocis ir Tev rokā!:D Šeit redzams kā senatne sadzīvo ar tagadni,vērojams kā sadzīvo vairākas ticības .Tālāk ekskursija uz Bosnijas piramīdām Visoko.Ko slēpj šeit kalni ,nav skaidrības,te darbs zinātniekiem .Skaidrs ir tik tas, ka šeit daži kalni nav tikai dabas veidojuma rezultāts. Tālāk vakarpusē esam Mostarā.Šeit ļoti romantiska vecpilsēta un slavenais Mostaras tilts,kurš atjaunots pēc kara notikumiem.Šeit sadzīvo gan pareizticīgie ,gan musulmaņi(horvāti un bosnieši),tikai ne futbola trakuma laikā .Tovakar spēlēja horvāti ar turkiem(0-1).Visu pilsētiņu jau laicīgi patrulēja lielas omona un poliču vienības ,tā kā gatavojas kaut kam...Izrādas laicīgi paguvām aizbraukt ,bijusi klape ne pa jokam.UN tad esam savā jaunā mājvietā uz 7naktīm Neumā.Apartamentu saimnieks mūs sagaida ar vērienīgām vakariņām ,ar mūziku un dejām. Piektā diena.Iepriekšējā vakarā baudījām vietējo kanžu,vīnu ,jūras veltes.Tādēļ pēc mošanās pirmais ,kas nāk prātā , ir pelde .Jūras līcītis tepat pie namdurvīm metrus 50. Ūdens ir silts kādus grādus 26,un ļoti sāļš,bet gaiss ap 40.Tas normāli ,jo nav mūsu ierastais gaisa mitrums.Tālāk paredzēts brauciens uz Omišu (apm 2stundu brauciens),tas Horvātijas teritorijā.Vispār izdevīgi ,dzīvot Bosnijā,bet ekskursijas ,tepat Horvātijā.Bosnijā daudz lētāka valsts pa Horvātiju,bet šeit pie Adrijas (ap 20km jūras robeža)ir pavisam cita Bosnija nekā redzējam Sarajevā.Tātad Omiša.Daļa grupas paliek pilsētā,bet pārējie uz Cetinas upi uz raftingu .Raftings ,tas ir forši,tā saka ar vietējie instruktori,prot viņi nedaudz arī latviski.Vairāk tur nav piebilstams ,tas jāredz ,jāpiedzīvo katram pašam. Sestā diena.svētdiena ,brīvdiena ,baudam sauli ,jūru ,dabas vienreizējo krāšņumu...Tas viss tur pāri pārēm,un pie tam pilnīgi pa brīvu...Arī copmaņiem šeit labi dzīvojas. Septītā diena.Apmeklējam vienu no pasaules apmeklētākajām svētvietām Medžgorje,atpaļceļā Kravices ūdenskritums,tas viss piederas pie Horvātijas dabas brīnumiem. Bet tuvojas vakars ,un vēl kāds- Līgo vakars.Paredzēts to pavadīt Neretvas upes ielejā ,kur atrodas Horvātijas pati auglīgākā zeme,un tur ierīkoti dažādu augļu,visvairāk mandarīnkoku dārzi.Uzņēma mūs kāda dārza saimnieks savā teritorijā tādā kā lapenē pie bagātīgi klātiem galdiem.Vienīgi vīna vietā varēja alu labāk vēlēties. Astotā diena.Jāņu diena .Pēc ,,dropes'' vienīgo reizi uzpampušas kājas.Pus dienu varam atkopties .Jūra ,saule pelde,cope,un pusdienās pašķertās zivis .Vēl jāpaspēj brauciens uz Horvātijas pērli -Dubrovņikiem,tas no mums 70km.Kā viss Dalmācijā ,arī šeit ļoti jauki.Apiet ap pils mūri ,tas vien jau to vērts.Un ziedošas magnolijas... Devītā diena.Ekskursija uz Pelješacas pussalu,šeit vīna degustācija kādā vīna ražotnes vietā.Jāsaka gan ,ka šie horvātu vīni negāja īpaši pie dūšas ,pārāk skābi.Tad Korčulas sala,Marko Polo dzimtās vietas.Jūtams seno romiešu stils,tie šeit savu roku pielikuši. Desmitā diena.žēl,bet visam labam pienāk beigas.šodien beidzamā diena Neumā.Varam pēdējo dienu izbaudīt šo dievīgo pludmali,paklejot pa jūras malu ,un pilsētiņu,iepirkt vēl suvenīrus,ja vēl nav paspēts.Šodien termometra stabiņš ēnā jau pakāpies līdz +42.Iznomājam pedāļu laiviņu,un izkuģojamies ,izpeldamies kur un kā vien tīkas.Tad vakars ,kopīgas vakariņas un čemodānu krāmēšana. 11.,12.,13.diena.Ceļš uz mājuppusi,bet vēl daudz kā priekšā.Splita-lielākā pilsēta pie Adrijas jūras,Dalmācijas neoficālā galvaspilsēta.Var tik apbrīnot Horvātijas ceļus .Ja tādi ceļi ir 13 gadus pēc kara ,tad Latvijā vai vakar tik karš beidzies...?Vakarā jau esam Ungārijā pie Balatona ezera kempingā .Nu pēc Neumas viesmīlīgajiem apatamentiem ,šeit liekas nu tā ne visai...Arī gaisa temperatūra Ungārijā tikai +30,brr,liekas auksti.Un pats Balatons nešķiet dikti pievilcīgs.Jāsteidz tālāk .Pa ceļam vēl Budapešta.Nav paredzēts,bet mūsu gids vēlas ,lai šī pilsēta paliek atmiņā kaut ar nelielu braucienu pa pilsētas ievērojamākajām vietām.Un tiešām ,gribas atgriezties ,un aplūkot tuvāk.Priekšā vēl Egera ,ceļojuma pēdējais maršruts .Egerā vispirms atmiņā termālie baseini,katedrāle,un protams vīndaru ieleja ar slavenajiem Egeras vīniem.Jāsaka ,ka vīni šeit pārspēj horvātu vīnus,bet dabas krāšņums un saules spožums palicis jau aiz muguras.Ap desmitiem vakarā esam nobaudījuši vīnus un dodamies mājup,apmēram pēc diennakts klāt Rīga.