Dānijas iekarošanas atskaite

Savu braucienu iesākam īsi pēc pusnakts - pus1 izbraucām no Ventspils, līdz pat Lietuvai un vēl tālāk turpinājās migla,tādēļ braucām daudz lēnāk nekā ierastos apstākļos. Pa ceļam redzējām daudz meža zvērus - zaķus.lapsas un stirnas. Secinājām, ka ap pus5 jau var skaidri saredzēt visapkārt, ir uzaususi diena. Lietuvā mūs sagaida vairāki ceļa remonti, taču viss ir korekti norādīts ar ceļa zīmēm un braucēji brīdināti laicīgi, arī benzīntankam bija skaista iebrauktuve. Apmēram 7os bijām Polijā, turpinājām braukt Poznaņas virzienā, brokastis ieturot kādā no iebrauktuvēm, kas Polijā ceļa malās ir ļoti daudz, viss skaisti uztaisīts, ar galdiņiem, tualetēm un dažās ir arī laukumiņi bērniem. Nākamais pārsteigums mūsu ceļojumā bija milzu sastrēgums uz šosejas Polijā, kurā parasti brauc uz 100km/h. Nostāvējām labu laiku un galu galā arī nenoskaidrojām kādu iemeslu dēļ, radās sastrēgums. Pirmās dienas galamērķis bija Poznaņa, uz turieni devāmies pa bāni, kas kopumā izmaksāja apm. 7,5ls. Savu galamērķi sasniedzām pus4 pēc vietējā laika, iekārtojāmies viesnīcā. (meklējām booking.com), viesnīca bija ļoti laba, 2u istabu dzīvoklis ar savu virtuvi, lielu vannasistabu un iespēju uzturēties arī dārzā. Vēlāk devāmies uz tuvējo veikalu Biedronka - ļoti labs veikals, piedāvājums paliels un cenas lētas. Vakarpusē devāmies uz pilsētu, vecpilsētā ir daudz baznīcu, strūklaku un pieminekļu. Noteikti ieteiktu apskatīt rātslaukumu, tajā atrodas krāsainās mājas, daudzas kafejnīciņas un suvenīru tirgotāju. Izrādās Poznaņas simbols ir kaziņa, bet kādēļ tā, mums neizdevās noskaidrot. Nākamajā dienā piecēlāmies laicīgi un devāmies uz vietējo IKEA veikalu, tajā cenas bija ļoti zemas un piedāvājums plašs.Šis veikals mums aizņēma daudz laika, tāpēc no Poznaņas izbraucām pirms 13iem. Turpinājām braukt pa prāmi, bet tas šoreiz bija bezmaksas ceļš. Arī Vācijā apstāšanās vietu netrūkst. Bija ļoti patīkami, ka Vācijā vietās, kur tiek veikti remontdarbi, bija lielas zīmes, kuras vēstīja - "Atvainojamies par sagādātajām neērtībām". Izbaudījām Vācijas bāņus, izspiežot pat 160km/h lidz brīdim, kad nezināmu iemeslu dēļ bija izveidojies sastrēgums, tāpēc 30-40min braucām uz 30km/h. Dānijas robežu sasniedzām pēc 22iem. Mūsu galamērķis bija pierobežas pilsēta Koldinga, kas no robežas atrodas apm 80km attālumā. Šo pilsētiņu sasniedzām īsi pēc pus12 naktī. Pateicoties GPS iekārtai viegli atradām savu viesnīcu - vietas bija pietiekami daudz, pašiem sava virtuve, vannas istaba, liels televizors,kurā filmas un raidījumi pārsvarā tika demonstrēti angļu valodā, dāniski bija vienīgi ziņas, pārējām pārraidēm bija dāņu titri.Nākamajā dienā devāmies pastaigā pa pilsētu, izstaigājām gājēju ielu un dažus veikalus. Bijā arī rotaļlietu muzejā - tur nu bija ļoti, ļoti daudz rotaļlietu - lāči, lelles, LEGO ( izrādās LEGO sākotnēji bijuši no koka un tikai vēlāk tos sāka gatavot no plastmasas), klauni, smurfi, mašīnas, papīra lellītes ar daudzām drēbēm, vilcieni, spēles un daudz kas. Ģimenei ar diviem bērniem un vienu pieaugušu bērnu tas izmaksāja 80kronas ( 10kronas bērnam un 20kronas pieaugušajam), kas ir apm. 8ls.Nākamajā dienā devāmies uz LEGOLAND Billund, kas atrodas apm. 50km attālumā no Koldingas. Parks atveras plkst. 10os no rīta, tāpēc izbraucām jau pus9, lai laicīgi ierastos parkā. Iebraucot Billundā, uzreiz pamanījām daudzos lego klucīšus, kas bija novietoti ielu malās, uz Legoland hoteli, bija liela norāde veidota no LEGO klucīšiem. Pie parka bija vairākas stāvvietas par kurām bija jāmaksā 50kronas par visu dienu. Pie ieejas jau 9os pulcējās ļoti daudz cilvēku, citi stāvēja rindā pie kasēm, lai nopirktu biļetes un stāvvietas kartiņas, citi jau drūzmējās pie ieejas. Arī mēs nostājāmies rindā pie kases - biļetes nepirkām internetā,jo kādā no lego katalogiem atradām kuponu, kurš ir kā ieejas biļete bērnam, taču ar nosacījumu, ka vecāku biļetes tiek pirktas kasē pie ieejas. Viena pieaugušā biļetes cena ir 299kronas. Nopirkām biļetes un stājāmies rindā pie ieejas. Tieši desmitos parks tika atvērts. Uzreiz pie ieejas ir iespējams paņemt parka karti, to iedod arī iegādājoties biļetes kasē. Mūsu stratēģija bija parku sākt staigāt no tālākā gala tāpēc sākumā devāmies uz pašu tālāko un trakāko atrakciju - Polar Expedition. Jāpiezīmē, ka pie atrakcijām bija ļoti lielas rindas, reizēm paveicās ar mazākām rindām, kuras varēja izstāvēt 5-10min, bet citreiz gadījās stāvēt pat 30min. Pie visām atrakcijām novietoti mērstabiņi, kuri nosaka,vai bērns attiecīgajā atrakcijā drīkst piedalīties - zaļā krāsa atļauj bērnam piedalīties vienam pašam, dzeltenā tikai kopā ar vecākiem, bet sarkanā aizliedz pavisam. Piedalījāmies arī zelta sijāšanā - par 40kr nopērc speciālu šķīvi ar kuru sijāt zeltu, izsijā kādu noteiktu daudzumu un tad dodies pie legoland darbiniekiem, kuri par zelta sijāšanu piešķir medaļu. Darbinieki izsijāto zeltu ieber speciālā aparātā un izkaļ medaļu, tas protams, nav pa īstam, bet bērni tic, ka ir izsijājuši zeltu un no tā izkaluši medaļu :) Parkā ir ļoti daudz atrakciju, visas grūti uzskaitīt, mūsu ģimenes favorīte noteikti bija Vikings River Splash - iesēdies lielā, apaļā laivā, pavizinies pa upi un brauciena noslēgumā ar laivu traucies lejā pa nogāzi, brauciena laikā laiva var sagriezties dažādi, tāpēc cilvēki, kuru galu galā sēž ar muguru pret nogāzi kļūst visslapjākie. Ja nepatīk slapjums, tad pie visām slapjajām atrakcijā, ir speciāli žāvētāji, kuros var iekāpt un izžāvēties par cenām, gan nepateikšu, jo parkā bijām karstā dienā un žāvēties nevēlējāmies. Runājot par suvenīriem, kafejnīcām un veikaliem - cenas ļoti dārgas, salīdzinot ar Latvijas cenām, piemēram, mazās ūdens pudelītes cena bija 40kronas, liekas,ka šīs cenas nelikās pieņemas arī vietējiem, jo ļoti daudzi dāņi ēda un dzēra līdzpaņemto pārtiku -daudzi to darīja skatoties pingvīnu šovu, uzvedumu, vai vienkārši atpūšoties pie speciālajiem galdiņiem. Visi darbinieki ir ļoti jauki un atsaucīgi, viņi uzvedas atbilstoši atrakciju tematikai - pirāti, vikingi u.c. Jāpiemin tas, ka brīvdienās parks strādā līdz astoņiem vakarā, taču darbadienās līdz deviņiem.Trešajā dienā Dānijā bijām aizbraukuši uz Horsens un Vejle pilsētām un apskatījām vietējās pludmales. Horsens pilsētā atmiņā palika šūpoles pilsētas centrā, kuras rada skaņas, kad kāds iešūpojas un kāda latin rajona veikala skatlogā ieraudzītais Rīgas Balzāms. Pludmales Dānijā nemaz nelīdzinās LV pludmalēm - šaura smilšu josla, arī mājdzīvnieki peldas jūrā, daudzi nāk ar saviem griliem un cep gaļu un vēl jūrā sastopamas ne tikai zivis, bet arī jūraszvaigznes un krabji. Pludmale ir tā viena, kur var ieraudzīt visdažādāko valstu pārstāvjus, kuru Dānijā netrūkst. Ceturto dienu nolēmām pavadīt pie pludmales Koldingā, arī tur tautas bija ļoti daudz, tāpat kā krabju. Nākamajā dienā mana ģimene devās mājupceļā, atstājot mani Dānijā uzsākt savas studiju gaitas un iemācīties dzīvot patstāvīgi :)