Apceļojam Angliju -(2.daļa) Canterbury, Kent

Nu lūk atkal ir ilgi gaiditā brīvdiena un var turpināt apcelot Angliju. Šoreiz nolēmu doties uz CANTERBURY pilsētiņu, kas atrodas Kenta. Tā ir neliela pilsētiņa kuras lepnums ir CANTERBURY CATHEDRAL -CT1 2EH. Vecpilsētas centrālā iela un tās adzari ir domāti tikai gājējiem, tādēl esat gatavi pastaigāties svaigā gaisā, vidēji 4 stundas.Iebraucot centrā jūs izbraucat cauri pils mūru arkai un labaja pusē jus atradīsiet autostāvvietu, ar praisu 1.10£ par stundu. Pilsetiņu caurvij upīte ar pasakaini dzidru un neticami tīru ūdeni, pa kuru kursē neskaitāmas laiviņas ,kas vizina tūristus pa 4 dažādiem maršrutiem. Vienu no tādām laivu piestātnēm jūs atradīsiet pretēja pusē autostāvvietai. Praiss atkarīgs no brauciena ilguma - 9.00;11.00; 15.00 £ vienai personai. Es izvēlējos 50. min braucienu (11.00) .Mani iesēdināja laivā uz mīksta sēdeklīša ,aizmugurē stāvēja airētājs kas ar airi stūma mūsu laivu . kad pastastiju ka esmu no Latvijas,laivas īpašnieks paziņoja ka laiva kurā mani vizina ir pagaišgad izgatavota latvija,par ko es jutos lepna. Vizmaz kautkas labs tiek gatavots arī pie mums.Vizinoties laivā,guvu brīnišķīgu relaksāciju, upītē diezgan liela straume un dažādās ūdenszāles gracioži dejoja dzidrajā ūdenī. Pīlītes , lielas un mazas neko nebaidīdamās peldēja blakus. Laivu tūres šai pilsētiņā tiek veiktas no 1932 gada. Tālāk devos cauri arkai pa galveno ielu aplūkot katedrali. Vecpilsētas centrs saglabājis savu pievilcīgumu ar mazajiem veikaliņiem,pabiem, restorāniniem, visas ielas garimā redzami galdiņi pie kuriem cilvēki atpūšas un ietur maltīti.Veclaicīgās ēkas ar zemajiem griestiem un vecie mūri tas vis liek aizmirst par igdienas steigu jo juties itkā pārcēlies citā laikmetā, pat 30 gradu karstums netraucē. Tā turpinot savu ceļu es nonāku pie muzeja un bibliotēkas. Iekšā var apskatīt jauno mākslinieku 3d gleznu ekspozīciju ,un var pamielot acis mākslas šedevros kas gleznoti 1644,1856 ... apskatami dažādi veclaiku priekšmeti,trauki,zobeni u.c.Tālāk šķērsieliņā paveras skats uz mūsdienīgu teātri , MARLOWE THEATRE, un pieminekli skandalozajam CHRISTOPHER MARLOWE, Elizabetes laika rakstniekam, dzejniekam, tulkam un ka teikts vesture arī spiegam. Dažas šķērsieliņas tālāk redzami katedrāles vārti,kas iekļaiti starp mājam. 597 gadā St. Augustins ieradās Kenta ,un drīz vien nodibināja pirmo katedrāli. Šī katedrāle ir okupācijas laika dievnams, un ir vecākā ēka Anglijā kura darbojas.Klostera darbība beidzās 1540.gadā. Lielākā restaurācija tika pabeigta 1660 gadā. Pašlaik jau vairāk kā 1400 gadus šeit katru dienu tiek veikti dievkalpojumi, gadā vairāk kā 2000 dievkalpojumu dažādās valodās,un privātu messu. Katedrāle silti tiek sagaidīti visi apmeklētāji,tur strada daudz palīgu , kas ar lielāko prieku un sirsnību pastāstīs visu kas jums interesē un ne tikai. Vēl šī vieta ir interesanta ar daudzajiem karavadoņu un biskapu apbedījumiem.Un vel viens fakts - uz doto momentu katedrālē ir 105. arhibīskaps un visus var izlasīt uz catedrāles sienas . šŠeit ir paglabāts arī Edwards Plantagenet- saukts kā Melnais Princis. Arī ārpusē ir ko apskatīt, vecie mūri un velves,skaists dārzs. noejot nedaudz zemak ,itkā pagrabā jus nonākat sākotnējās katedrales telpās,kurās nedrīkst trokšņot,nedrīkst fotogrāfēt.Tā nu noklausoties brīnišķīgo ērģeļu mūziku, dodos tālāk jo laiks atrodoties katedrālē ir paskrējis nemanot. Tālāk turpinot ceļu pa centralo ielu jus nonāksiet pie St. THOMAS R C CHURCH - CT1 2HJ vel nedaudz paejot uz priekšu redzēsiet divu torņu vārtus kas ved uz St.AUGUSTINES ABBEY - CT1 1PF,( english-heritage.org.uk) Tas tiem kam patīk drupas. Nu luk arī 4 stundas ir paskrējušas, un jadodas atpakaļ. Vel pirms dodos uz mašīnu pastaigājos pa skaisto WESTGATE GARDEN. tas ir izkārtots gar upes krastu ,pa kuru sakumā vizinājos laivā. Parkā var redzēt ļoti jokainus kokus un vienkārši nedaudz atpūsties.Tālāk pilsētā var aplūkot vel dažas interesantas vietas, ka piemēram, ESTBRIDGE HOSPITAL CT1 2BD. Šis hospitālis ir vairak ka 800 gadu vecs, un agrak taja vieta bija catedrale, kas velak tika piemerota ka hospitalis. pedejos 400 gadus šeit palidz ceļotājiem, karaviriem un berniem. un pedejos gadus te mitinās veco ļaužu pansionāts.Te ir saglabājušies pat 13 gadsimta sienu zīmējumi. Kā arī 7 dažādi muzeji,un skaisti parki un gardeni, Bet tad ir vajadzīgs uzturēties Canterburija vizmaz divas dienas.Tā nu es šo brīvdienu esmu beigusi un ir jau 7 vakarā un dodos mājup,ceru ka mas apraksts palidzes citiem izveleties kur un ko paskatities, un ieekanomet laiku meklejot maršrutus, lidz nākamai brīvdienai.