četrās dienās ap Eesti

Neliels ieteikums tiem, kam ir 4 brīvas dienas un galīgi nav ko darīt - apciemojiet kaimiņus Igauņus! Mēs šo iespēju izmantojām garajās maija brīvdienās un nu super atpūtāmies un visādas tiešām skaistas vietas apskatījām. 1. diena. Valka - Valga - Otepaa - Piusa - Tartu - Rakvere Tātad viss sākās 8.00 no rīta, kad sametām bagāžniekā grillu, ogles, somas un devāmies virzienā uz augšu - uz Valku. Jau ap 11 bijām nonākuši spokainajā robežkontroles punktā un pamājām attā Latvijai. Ilgi neuzkavējoties Valgā, devāmies Z virzienā uz mazu miestiņu Sangaste. Tur ir ļoti smuka sarkano ķieģeļu pils. Iekšā gan netikām, jo nebijām paņēmuši igauņu naudiņas :( bet arī ārpusē bija baigi smuki tāpēc nesaskumām un devāmies uz Otepaa - slēpotāju paradīzi! Kartē pamanīju, ka tur ir Munameģis, bet diemžēl tas ir tikai viņa mazais brālis.. tā nu novirzījāmies no mērķa un braucām meklēt īsto Munameģi. Attālumus nepateikšu precīzi, bet nu pavisam drīz jau bijām miestā Haanja.. tur tad arī atradām i kalnu, i skatu torni, no kura paveras tiešām burvīgs skats.. Bijām izbadējušies.. Otepaa bijām nopirkuši šasliku un desiņas, tā nu apmetāmies nejauši atrastā ceļmalas nojumītē un sagrillējām sev pusdienas :) gardi paēduši ceļojām tālāk. Tad ceļš mūs aizveda uz miestiņu vārdā Obinitsa, no kura netālu atrodas Piusa, tur ir smilšu raktuves. Atgādina karjeru, bet tikai dažus metrus zem zemes.. Tur ir milzīgas alas, kurās diemžēl nevarēja paložņāt, jo varot iebrukt.. bet nu skats bija tiešām iespaidīgs! Tā pilsētele ir netālu no Krievijas robežas. Tālāk braucām uz Tartu. Īsta studentu pilsēta. Trāpījāmies uz kaut kādu neformāļu pasākumu - pilsēta bija pilna ar jauniešiem. Visi sēdēja parkos zālītē, dzēra alu, priecājās (būtu pie mums tā..). Apskatījām slaveno Tērbatas universitāti, pastaigājām pa pilsētu un posāmies uz Rakveri, kur bija paredzēta arī naktsmītne. Tā nu pēc dažām stundām ceļā nonācām Rakverē.. bija jau vakars un sākām meklēt viesnīcu. Lētāko atradām par 500 naudiņām (aptuveni 23 lati divvietīgs numuriņš) - nebija duša un tualete numuriņā, bet toties lēti :) brokastis bija cenā! Vakarā devāmies apskatīt Rakveres pili un bulli kalna galā. Igauņi māk rūpēties par to, lai viss ir smuks un sakopts.. Nopirkām dzērienus un maižukus un parciņā mierīgi pavakariņojām. Igauņi laikam jau 20 iet gulēt, jo nevienu nesastapām :) 2. diena. Rakvere - Kohtla - Tallina Ap 9 devāmies Krievijas robežas virzienā meklēt Pelnu kalnus. Vienu brīdi likās jau ka esam apmaldījušies.. bet veiksmīgas sagadīšanās dēļ atradām pazemes raktuves.. pievienojāmies citai grupai un mūs noveda raktuvēs, kur agrāk ieguva kaut kādus akmeņus (igauniski nesapratām īsti kādus :)) parādīja mums visādus aparātus darbībā, pavizināja ar vilcieniņu.. Pelnu kalnus tā arī neatradām :( Nākamais mūsu mērķis bija Ehalkivi - milzonīgs akmens jūras krastā. Viņš ir 2 400 tonnas smags un apkārtmērs ir 49 metri - iespaidīgs mazulītis! Pa ceļam uz Tallinu vēl ievērtējām vienu no smukajiem ūdenskritumiem - Jagala ūdenskritumu. Mums tādu nav, bet žēl ka tā.. Tallina mums sagādāja daudz patīkamu un nepatīkamu pārsteigumu. Tā kā viesnīcas nebijām iepriekš rezervējuši, saskārāmies ar to, ka daudas bija aizņemtas vai ļoti dārgas.. bijām nolēmuši, ka vairāk par 500 naudiņām par divvietīgu numuriņu nemaksāsim. Paveicās, ka sazvanījām jauniešu hosteli - tipa kojas.. Bet tur bija tiešām smuki, viss tīrs, uz diviem numuriņiem viena duša un tualete. Dabūjām vēl studentu atlaidi ;) Pēc iemitināšanās viesnīcā, devāmies vakara pastaigā pa Tallinu - dievīga pilsēta. Man elpa aizrāvās, kas iegājām vecpilsētā.. viss sakopts, daudz dažādu tornīšu, un tik kluss.. SUPER! 3. diena. Tallina - Saaremaa (Kuressaare) 9 no rīta pametām viesnīcu un devāmies uz Sāremā. Pa ceļam apskatījām vēl vienu ūdenskritumu (Keila), klintis jūras malā.. Nonācām līdz prāmim. Satiksme tiešām laba, ik pēc aptuveni 30 minūtēm kursē prāmis uz un no Sāremā. Nu jau bijām Muhu salā. Iebraucām Strausu fermā. Tur interesanta tante mums pastāstīja par visiem strausveidīgajiem, ko viņi audzē, parādīja ķenguriņus, ponijus. Patīkami tas, ka pati saimniece iedeva maizīti, ko iedot uzmācīgajiem ponijiem, un kukurūzas graudus, ar ko iebarot strausu :) Pa ceļam uz Kuressaari iebraucām apskatīt meteora krāteri, divas iespaidīgas baznīcas.. Sāremā iespaidīgākā pilsēta ir tieši Kuressaare. Tur ieturējāmies mazā kafejnīciņā un devāmies apskatīt pili - super! Tik labi saglabāta, izskatījās laika neskarta! Atradām kārtējo lēto viesnīciņu un devāmies atpūsties. 4. diena. Kuressaare - Pērnava - Saulkrasti - Rīga No rīta vēlreiz devāmies uz to pili. Tikām iekšā un izstaigājām pa visām tās istabām. Mēģinot tikt tornītī pārbijāmies, ka pat kājas sāka trīcēt. Ļoti labi specefekti :) Ceļš uz mājām likās ļoti īss.. Garām braucot iegriezāmies mini-zoo, kur audzē mazus zirdziņus, gotiņas, cūciņas, kaziņas :) piemīlīgi.. izbraucām cauri Pērnavai un tad jau mazliet un bijām jau Latvijā.. uzreiz pamanījām ceļu segumu izmaiņas :) Saulkrastos apskatījām Balto kāpu un tad jau uz Rīgu.. jau 19 bijām mājā un laimīgi iekritām gultā.. Viss brauciens mums izmaksāja aptuveni 100 Ls no cilvēka (viesnīcas, benzīns, ēšana, ieejas biļetes). Braucām ar auto. Iesaku studentiem ņemt līdzi apliecības - visur ir atlaides! Ja nu kādam ir interese izbraukt mūsu maršrutu - droši rakstiet, pateikšu priekšā kur un ko meklēt! Man ir viena ļoti laba brošūra angļu valodā par apskates vietām Igaunijā! Laimīgu ceļu :)