Liepāja 2

  • 1 min lasīšanai
Mani šorīt Liepāja pamodināja ar kaiju balsīm. Romantiski.... Kad izgāju no viesnīcas un pienācu pie savas ārzemju automašīnas tumši zilā krāsā bez putekļu virskārtas, nācās atkal atcerēties rīta modinātājputnus un nopriecāties, ka govis nelido... Arī šodien Liepājā sīka migla virs māju jumtiem. Par laimi vējš ir rimies, laiks ir kļuvis siltāks. Pēdējais klients, kuru šodien apmeklēju, izteica ģeniālu ideju kā pavadīt vakaru šajā skaistajā pilsētā - tā kā Liepājā esot izbūvēti jauni veloceliņi (tas starp citu lasāms arī Ulda Seska uzrunā Liepājas zaļo lapu telefongrāmatas 6. lpp.: "Esam viena no nedaudzajām pilsētām Latvijā, kas var lepoties ar gandrīz 50 kilometru garu veloceliņu tīklu. Tas apliecina, ka liepājnieki ir aktīvi un dzīvi..." ), tad cienījamais klienta kungs ieteica vakara izbraucienu pa promenādi līdz jurciņam. Es saprotu, ka reti kurš ir tik neattapīgs kā es, kad pajautāju, kas tas jurciņš tāds ir. Nu, protams, ka tā ir JŪRA. Paldies par lielisko ideju, diemžēl liepājnieki ir pārāk dzīvi, jo pie tūrisma informācijas centra, kur velosipēdu noma (1h = 1 Ls, 3 h = 3 Ls utt.), neviens velosipēds nebija pieejams. Tur vispār neviena velosipēda nebija!!! . Dzīvie liepājnieki vai citi tikpat dzīvie pilsētas viesi droši vien jau vizinās gar jurciņu, atstājot man lielisko iespēju pavadīt vakaru draugiem.lv sabiedrībā... Interesējoties par citām iespējām plkst. 20-os uzzināju, ka " Trešdien Kino ostā Instrumenti Projekts “Karosta – foto osta” 24 jūlijā turpinās ar grupas INSTRUMENTI koncertfilmu “Tru LIVE 2011″. Seansa sākums kā parasti trešdien pulksten 19:00 " . Diemžēl arī tas vilciens aizgājis... Nu neko darīt, pētīsim Liepāju no citas puses...

"Liepājas pirmssākumi ir meklējami 13.gadsimtā, kad starp ezeru, no kura iztecēja Līvas upe, un jūru izveidojās Līvas ciems. Pilsētas tiesības Liepāja ieguva 1625.gadā, bet 17.gadsimta otrajā pusē pēc saimnieciskā uzplaukuma, kas sekoja ostas izbūvei, Liepāja piedzīvoja lielus pārbaudījumus – vairākus mēra uzliesmojumus un nepieredzēti lielu ugunsgrēku. 18.gadsimtā uzplauka tirdzniecība un amatniecība.

19.gadsimta otrajā pusē, līdz ar Liepājas - Romnu dzelzceļa izbūvi, attīstījās rūpniecība. No tā laika saglabājies bagātīgs industriālais mantojums. 1919.gads pilsētai ir ļoti nozīmīgs, jo Liepāja uz pus gadu kļūst par Latvijas galvaspilsētu. Pēc II Pasaules kara Liepājas centrs bija stipri izpostīts, tāpēc pilsētā nav izteiktas vecpilsētas, bet līdzās sadzīvo vecā apbūve ar mūsdienu arhitektūru." Rīt turpināšu Liepājas izpēti no praktiskās puses...


Seko līdzi svaigākajiem jaunumiem

Uzzini par jaunākajiem ceļojumiem un aktualitātēm pirmais