Daudzveidīgā Krēta.

Vispirms gribētu pateikt PALDIES cilvēciņiem, kuri atbildēja uz maniem neskaitāmajiem jautājumiem par Krētu! Pirms brauciena centos ievākt maksimāli daudz informācijas par šo salu, izlasīju visus, šajā sadaļā ieliktos rakstiņus, kurus ņēmu vērā un kuri tiešām palīdzēja! Tātad braucām ar Novatours. Sagaidīja mūs gids Andris. Tā kā kritām ārā no standarta piedāvājuma, Andris mūs painformēja par citām iespējām, kuras bija ok un pat par lētāku cenu nekā bijām rēķinājušies. Pirmajā dienā sanāca doties uz Santorini. Biju jau ievākusi info par lēno kuģi un augstajām trepēm ar ēzelīšu smaržu... Braucām ar ātro kuģi, piestājām jaunajā ostā un pa trepēm nebija jākāpj, jo no jaunās ostas uz pilsētiņām veda autobus. Santorini ir fascinējoša sala, to būtu jāredz! Protams viena diena tur ir par maz:( Es ļoti gribētu tur redzēt saulrietu, runā, ka tas ir skaistākais pasaulē. Ja kādam izdosies to redzēt, pastāstiet man par to:) Nākamajās dienās noīrējām mašīnu un devāmies salas izlūkos.Kopumā pa salu nobraucām 1500 km, jo gribējās apskatīt vēl un vēl...Izvēloties mašīnu, ņemiet vērā, ka braucot augšā pa kalnu serpentīniem, maza motora mašīnai varētu būt grūti, jo bija tādi tūristi, kuri knapi kustējās, kad ceļš veda kalnā, dzirdējām arī tādu stāstu, ka esot kalnā, kāds šoferītis sapratis, ka mašīnai ir problēmas ar bremzēm...Tāpēc esiet ļoti uzmanīgi, kad izvēlēsieties mašīnu! Krēta ir dažāda, ļoti skaista. Līdz šim tikai filmās biju redzējusi banānu plantācijas, tapēc Krētā par to priecājos kā bērns. Arī par mandarīniem kokā, apelsīniem un lielajiem citroniem. Tā vien gribējās ieiet kādā ciema sētā un samaksāt par to, lai atļauj man pieiet pie koka un noplūkt kādu sulīgu apelsīnu... Fantastiski kalni, tīrs, skaistas krāsas ūdens. Centāmies apbraukāt visas, mums ieteiktās, pludmales.Brīžiem likās, ka paliksim kalnos, gadījās arī tā, ka beidzās bendzīns, bet līdz viesnīcai kādu 3 h brauciens, viss beidzās labi:) Katra pludmale ir ar savu šarmu, tik atšķirīga un baudāma. Fantastiski skati vērojot jūru no kalniem, bet kalnu serpentīni piedeva kārtīgu adrenalīna devu:) Centāmies ielūkoties arī Samarijas aizā. Taisījām slinko braucienu uz turieni, taču, ja gribat izbaudīt aizas skaistumu, ieteiktu veikt pilno gājienu. Arī ceļš ar kuģīti līdz aizai ir pilns skaistuma. Biju lasījusi par uzbāzīgajiem grieķiem, sagatavojos tam. Nekas traks, iekšā tavernās viņi sauc, bet pasakot, ka atnākšu rīt, viņi atbild labi - viss. Daži vēl paprasīja no kurienes mēs esam, kad pateicām, viņi latviski atbildēja - paldies:) Un tās zivtiņas, grieķu salātiņi, vīns ( Santorini jo īpaši )mmmm... Mūsu viesnīcā katru vakaru notika tusiņi, atbraucām patīkami noguruši no kārtējās salas apskates un devāmies uzdejot Sirtaki:) Ir vērts izbaudīt Krētu!