Ceļo kopā ar bērniem! Divas dienas Kurzemē (Ozolpils - Kandava - Talsi - Kolka - Roja - Tukums)

Šogad plānotā brauciena uz Tartu vietā nolēmām paceļot tepat Latvijā. Tā kā izvēloties vietu, uz kurieni doties, vērā bija jāņem vairāki apsvērumi un nosacījumi, tad izvēle krita uz Kurzemes pusi. Mūsu galvenie maršruta nosacījumi bija: 1) lai interesanti būtu bērniem un arī pašiem; 2) lai apskates vietas būtu viegli pieejamas, draudzīgas ģimenei ar bērniem; 3) jūra un vēlreiz jūra; 4) lai apskates vietas nebūtu grūti uztveramas un nogurdinošas; 5) lai apskates objekti būtu divām dienām. Un tā tapa divu dienu maršruts "Ozolpils - Kandava - Talsi - Kolka - Roja - Tukums".

Šajā Kurzemes pusē ir daudz interesantu vietu, kuras labprāt apmeklētu, bet kārtējo reizi saskāros ar vilšanos, jo daudzas vietas uzņem tikai grupas vai uzņem noteiktās dienās. Tā kā neesam mēs 15 cilvēku grupa un izvēlējāmies ceļojumā doties darbdienās, tad daudzu objektu apmeklējums izpalika.

1. diena

Plānotais maršruta starta laiks bija plkst. 9:00, bet neparedzētu apstākļu dēļ, startējām tikai plkst. 10:00. Pirmajā pieturas punktā Ozolpilī bijām mazliet pēc plkst. 11:00 (brauciena laiks, protams, atkarīgs no starta vietas, mūsu starta vieta bija Ķekava). Ozolpili izvēlējāmies, jo šeit apskatāmas "Zvēru un putnu takas". Diemžēl nācās mazliet vilties, jo biju iedomājusies šo vietu savādāk. "Zvēru un putnu takas" diemžēl neatbilst nosaukumam, bet dažādus mājdzīvniekus šeit apskatīt gan var. Pirmais mūs sagaidīja zosu bars. Zinot zosu neganto un kareivīgo raksturu, tas lika būt piesardzīgiem un ar vienu aci uzmanīt brīvi klaiņojošo zosu baru. Sekojot norādēm, meklējām strausus. Atradām vienu strausu, trusi un dažādus baložus. Vēl šeit apskatāmas dažādu šķirņu vistas un govis. Iepatikās teritorijā skaisti veidotie tiltiņi, bet daudz kas šeit vēl ir tapšanas stadijā, tādēļ ir vērts šeit atgriezties pēc kāda laika vēlreiz. Ieplānotais saimniecības apskates laiks bija 1,5 h, bet iztērējām tikai 30 minūtes.

Tālāk devāmies Kandavas virzienā. Ceļš aiz Pūres līdz Kandavai ļauj izbaudīt patiesi burvīgas lauku ainavas. Iebraucot Kandavā, ceļiniekus sagaida kalnā veidotais Kandavas vārds un pils makets. Kandavas apskate šoreiz neietilpa mūsu maršrutā, tādēļ izbraucot nelielu līkumu cauri pilsētai, devāmies tālāk Sabiles virzienā. Kandava noteikti ir viena no Kurzemes skaistākajām mazpilsētām un to ir vērts apskatīt arī tuvāk un plašāk, bet ne šajā reizē.

Nākamā pieturvieta - "Pasaku mežš" Imulās. Imulas atrodas turpat P130 ceļa kreisajā pusē (braucot no Kandavas). Saņēmām krodziņā spēles lapas rezultāta ierakstīšanai un devāmies norādītajā virzienā. Mežā izvietoti 7 spēles uzdevumi - katram dalībniekam jāsavāc pēc iepējas lielāks punktu skaits, ieriponot bumbiņu attiecīgajā bedrītē. Trāpīgākais dalībnieks spēles beigās saņem balvu - saldējumu turpat krodziņā. Spēli izspēlējām aptuveni stundas laikā, bet lielākām kompānijām jārēķinās ar daudz ilgāku laiku, jo lielākajā daļā uzdevumu katram dalībniekam ir iespēja mest bumbiņu trīs reizes.

Tā kā pulkstens rādīja jau divas stundas pēc pusdienām, tad nolēmām pusdienas ieturēt turpat Imulu krodziņā. Un jāsaka - nebijām vīlušies. Kamēr gaidījām pasūtījumu, bērni varēja izšūpoties šūpolēs un izlēkāties batutā turpat rotaļu laukumā. Porcijas bija lielas un gardas, arī cena pieņemama.

Aptuveni 40 minūtes pagāja ceļā līdz Talsiem. Maršrutā iekļāvām Latvijas Lauksaimniecības muzeju. Šis ir arī vienīgais muzejs mūsu ceļojumā. LLM iekļāvu maršrutā, jo izpētot muzeja piedāvājumu šķita, ka tas būtu interesants arī mūsu mazajiem ceļotājiem, bet diemžēl kļūdījos un kārtējo reizi pārliecinājos, ka ja vien muzejs nav liela, plaša teritorija ārpus telpām, tad bērniem tas diemžēl nav interesants un piemērots. Muzejā apskatāma lauksaimniecības tehnika (kas arī vienīgā bērniem šķita uzmanības vērta), dažādas ar meža darbiem saistītas lietas, miltu ieguves vēsture, meliorācijas vēsture. Interesanta šķita izstāde muzeja otrajā stāvā - tur kāds kungs vienkopus savācis dažādus koku zarus, nedaudz tos uzlabojis, un izveidojis zaru čūsku, cilvēku, zvēru kolekciju.

Pēdējā mūsu pirmās dienas pietura - Laumu dabas parks. Šeit arī mūsu naktsmājas. Jau iepriekš pieteicām istabiņu viesu namā, tādēļ atbraukuši varējām iekārtoties bez steigas un vēlāk doties aplūkot plašo dabas parka teritoriju. Katrs parka stūrītis ir sakopts un katrai lietai šeit ir sava vieta. Nolēmām sākt ar Sporta taku. Tajā varējām izložņāt, izkāpelēt un pārbaudīt savu izturību takā izvietotajos šķēršļos, trenažieros. Tālāk devāmies izzināt visu par putniem Putnu takā. Šeit uzzinājām kādas olas dēj strausi un varējām salīdzināt tās ar žagatas, pīles un citām olām, uzzinājām no kā putni cēlušies, kāda tiem uzbūve un kura putna garumam atbilst mūsu augums. Noslēdzoties Putnu takai, netālu sākas Bišu taka, kur var uzzināt visu par un ap bitēm. Kā pēdējo apmeklējām Augu taku. Neizstaigātas palika Meža taka, kas ir vairāk kā 2 km gara, Disku golfa un Minigolfa taka, kuras atstājām citai reizei. Jāpiebilst, ka viesu nama viesiem taku apmeklējums ir bez maksas. Diena noslēdzās ar patīkamu nogurumu.

2. diena

Arī otrajā dienā izbraucām stundu vēlāk nekā plānots, jo brokastis nolēmām paēst dabas parka kafejnīcā, kur piedāvājumā ir tikko ceptas pankūkas. Brokastis ēdām laiski un nesteidzīgi, baudot klusumu sev apkārt un veroties kafejnīcai blakus esošajā dīķi, kur uz ūdensrožu lapām sauļojās zaļās vardes. Devāmies prom ar domu, ka šeit mēs noteikti gribētu viesoties vēl un vēl.

Sākām otrās dienas ceļojumu ar ceļu cauri Dundagai. Vienīgā mūsu pieturvieta pilsētiņā bija Krokodila skulptūra.

Maršrutu turpinājām ar Šlīteres bākas apmeklējumu, kur pie bākas durvīm mūs sagaidīja četras mārītes. Kopā ar ieejas biļetēm saņēmām arī binokli, ar kuru lūkot tālos un tuvos Šlīteres nacionālā parka plašumus un, protams, iztālēm redzamo jūru. Bākas stāvos iekārtotas dažādas izstādes.

Tālāk sekoja diezgan vienmuļš ceļš līdz Kolkas ragam, tāpēc iesaku maršrutā Šlīteres bāka - Kolkas rags kādā ceļa posmā apmeklēt vēl kādu apskates objektu, piemēram, Ragu kolekciju Vaidē.

Kolkas rags - visiem pieejams apskates objekts, apmeklējums bez maksas, bet arī šeit ir rasta iespēja nopelnīt - autosstāvvieta šeit gan ir maksas un maksā ne mazāk un ne vairāk kā 1,00 Ls/h. Var, protams, pabraukt gabaliņu tālāk un novietot transportlīdzekli ne tik pievilcīgajā stāvvietā ceļa malā, bet tad jārēķinās ar garāku ceļu līdz ragam un iespēju, ka mašīna būs apskādēta. Tā kā pūta diezgan stiprs vējš, tad raga apskatei veltījam aptuveni pusstundu.

Arī ceļa posmā Kolka - Roja nav ne skaistu dabas ainavu, ne pievilcīgu piejūras ciematiņu, visur tikai meži, meži vien. Rojā, neskatoties uz stipro vēju, tomēr nolēmām doties uz pludmali. Bērni bija sajūsmā par iespēju iebrist jūrā un ķert no jūras nākošos viļņus. Pavadījām pludmalē aptuveni stundu. Nemanot bija pienācis arī laiks ieturēt pusdienas. Devāmies uz turpat pāri ceļam esošo kafejnīcu, bet diemžēl šeit sanāca pamatīga vilšanās. Nācās apkalpošanu gaidīt ļoti ilgi un pēc tam tikpat ilgi pasūtīto maltīti. Iesprūdām pusdienās vairāk kā uz 1,5 h.

Pēc ilgajām pusdienām tālāk apskatījām Kaltenes akmeņaino jūrmalu. Tā kā bijām zaudējuši laiku Rojā, tad pabijām šeit ne vairāk kā 10 minūtes un devāmies tālāk.

Ceļš no Kaltenes līdz Engurei tik vienmuļš vairs nelikās, jo sanāk braukt cauri mazajiem piejūras ciematiem. Katrs no tiem ir ar savu šarmu un tā vien gribas uzkavēties kādā no tiem ilgāku laiku.

Pēdējais mūsu maršruta pieturas punkts - Tukums jeb precīzāk Salmu darbnīca Tukumā. Apskatāmas vairāk kā 300 dažādas salmu figūras - kaķi, raganas, pūķi, cilvēki, vāveres un vēl un vēl. Ir arī figūras pieaugušajiem. Figūras veidojuši mākslinieki Kristīne un Juris un kā saka pati Kristīne, ka tas viņiem tāds ģimenes biznesiņš, jo figūru veidošanā iesaistās arī meitas, kuru darbiņus var apskatīt vienā no iekārtotajām telpām. Figūras visu laiku tiek papildinātas, tāpēc pēc kāda laika droši var Salmu darbnīcu apmeklēt vēlreiz.

Kurzemē noteikti ir vēl daudz interesantu un uzmanības vērtu vietu, tādēļ noteikti šeit vēl atgriezīsimies.

Maršruta garums: vairāk kā 450 km (sākuma un beigu punkts Ķekavā)

Izmaksas: ap 45 Ls (ieejas maksa objektos + naktsmājas)

Papildus izmaksas: degviela, pusdienas 2 dienām, vakariņas, brokastis, suvenīri u.c. nieki

INFO: Ozolpils, Kandava, Imulas, Sabile, Talsi, LLM, Laumu dabas parks, Dundaga, Šlīteres bāka, Kolka, Roja, Tukums, Salmu darbnīca