Glastonbury 2008

Pirmsdarbi Jau sākot no gada sākuma notika regulāra festivāla oficiālās mājaslapas pētīšana (http://www.glastonburyfestivals.co.uk/). Tāpat tika pētīti arī visi iespējamie saiti, kuros ik pa brīdim parādījās informācija par iespējamajiem dalībniekiem. Šogad bija nedaudz pamainīta reģistrācija uz festu, tas ir - pirms oficiālo biļešu iegādes notika obligātā reģistrēšanās ar fotogrāfiju sūtīšanu. Pēc organizatoru sniegtā paskaidrojuma, tas tika darīts tikai un vienīgi, lai mazinātu biļešu spekulāciju, jo 2007. gadā biļetes tika izpirktas pāris stundu laikā (~150 000 biļešu). Kā liecināja pēdējās ziņas pirms izlidošanas, tad rezultāts tika panākts un pārdošanā vēl bija pieejamas ap 3000 biļešu. Nu, protams, laicīgi tika sagādātas biļetes priekš nokļūšanas UK, kā arī mājās tikšanai. Pētot iespējamos pārvietošanās veidus tika atklāts, ka UK ir lidosta Bristole, no kuras Glastonbury atrodas kādas 1-1,5 stundas attālumā. Tad nu biļetes no Ryanair mums bija kabatā (Rīga - Bristole; Londona - Rīga). 6. aprīlī tika dots starta šāviens biļešu iegādei uz festivālu. Protams, ka pirmajās stundās noklājās biļešu iegādes serveris, un rezultātā tika iegādātas biļetes tikai 10. datumā. Biļetēm ir vairāki varianti - tiek piedāvātas biļetes, kurās iekļauta cena par nokļūšanu uz un aizkļūšanu no festivāla (caouch ticket), samērā ērts pasākums, jo viņas tikai par 10-20 paundiem sadārdzina biļeti, toties nav jādomā, kā tad nonākt Anglijas vidienes laukos. Tā jau ideja laba, vienīgā problēma, ka tad kad esi gatavs iegādāties biļetes, pieejamie busu laiku īsti nesakrīt ar lidmašīnu sarakstu. Turp nokļūšanai tika izvēlēts autobuss no Bristoles centra agrā rītā (nākamajā pēc ielidošanas) atpakaļceļam tika paņemts tas ko piedāvāja, jo tāpat bija jānokļūst Londonā, a neizvēlēties nevarēja. Festa biļete un busi kopā izmaksāja ap 190 paundiem vienam cilvēkam. Kustības grafiks: 25.jūnijs Rīga - Bristole AIR (22.00 - 23.50) 26.jūnijs Bristole AIR - Bristole (03.15 - 4.30) Bristole - Glastonbury (7.30 - 8.50) 30.jūnijs kautkā jānokļūst Londonā Londona - Stansted AIR (12.20 sākas check in) Stansted AIR - Rīga (14.20 - 19.00) Kopumā nav slikti, vienīgais jautājums, kā mēs iegūsim Festa un busu biļetes? Sākotnēji biļešu tirgotājs informēja, ka biļetes būs iespējams saņemt autobusā no Bristoles uz Glastonberiju, kur būtu jāuzrāda apstiprinājuma meils un kredītkarte ar ko tika maksāts!!! tomēr burtiski nedēļu pirms pasākuma tika saņemta informācija pa to, ka biļetes vajadzēs savākt pie ieejas festivāla teritorijā. Par to, kā tad varēs tikt iekšā busā nebija ne jausmas, un nācās paļauties, ka varēs tikt iekšā ar references numuru un apstiprināšanas meilu. Nākamie darbi aprobežojās ar laika prognožu caurskatīšanu un iespējamo dalībnieku sarakstu pētīšanu, kas nu jau pārsniedza skaitu 100. Ceļā 25.jūnijs Tā diena klāt, vēl pēdējie iepirkumi un somas salikšana un tad jau laiks doties uz lidostu. Nekur neizdevās atrast Latvijas karogu! Nu nekas, gan varēs iepirkties lidostā, un tā arī bija, pat nelielu karoga kātu izdevās sadabūt, tādu mazāku (kā izrādījās arī nederēja), tomēr ļoti jautri. Jau lidostā sākām vērot, vai neredzam vēl kādu mūzikas mīļotāju, kas dotos tajā pašā virzienā kur mēs, tomēr apkārt pārsvarā tikai ceļotāji, vai cilvēki, kas dodas uz darbu. Sākotnēji likās, ka tas saistīts ar to, ka dodamies ceļā dienu ātrāk, tomēr, kā vēlāk izrādījās, iespējams bijām vienīgie cilviņi no Latvijas visā festā. Ielidojam Bristolē ap pusnakti. Lidosta ir neliela. Arī pašā lidostā neredzējām cilviņus, kas līdzinātos tādiem, kas dotos uz festu – „somaiņus”, tobiš ar lielajām mugurenēm un atbilstošā ekipējumā. Pārsvarā nogurušas personas, darba rūķi un atpūtnieki ar glauniem koferiem. Tika izpētīts autobusu saraksts no lidostas līdz pilsētai, tomēr pārāk nesteidzāmies, tāpēc pēdējo autobusu 00.50 nokavējām. Kā vēlāk izrādījās, tad ļoti prātīgi, jo no sagaidāmā festivāla apmeklētāju daudzuma Bristoles centrālajā busu stacijā rīta pusē tā arī neieraudzījām nevienu!!! līdz kādiem pulkstens pieciem. Bristole - Glastonbury 26.jūnijs Pirmais buss no lidostas līdz pilsētai sāk kursēt 3.15. atbilstoši jau ap četriem iebraucam Bristoles autoostā, kur par lielu izbrīnu neredzam neviena no potenciālajiem līdz braucējiem. Autoostā pie ziņojumu stenda atradām nelielu uzrakstu, ka couch (buss līdz Festa vietai) būs no 6/7 platformas. Aiz neko darīt veicām pāris apļus pa tuvējo rajonu, kur varēja apskatīt jau ierasto skatu ar piedzērušajiem angļiem. Ap pulkstens 6.00 beidzot autoostā sāka parādīties festivāla apmeklētājiem līdzīgas personas ar lielām mugursomām. Tomēr, lai kā arī nebūtu, ap pulkstens 6.30 ieradās divi busi, kas nodrošinās pārvietošanos no Bristoles uz pasākuma norises vietu. Vienīgais jautājums, ko uzdeva bija, vai mēs dodamies uz Glastonbury un tad varēja droši sēsties iekšā, nekādas pārbuades - nekā. Festivāla apmeklētāji tika ķerti aiz rokas pie autoostas ieejas lai nepaskrien busiem garām, un ap pulkstens 7.30 abi divi busi devās ceļā. Pēc plāna uz festivāla norises vietu no Bristoles dodas busi ik pa stundai visu dienu. Brauciens nebija pārāk ilgs, drusku ilgāks par stundu. Šī brauciena laikā tapa skaidrs, ka ideja noīrēt auto un doties uz pasākumu šādā veidā noteikti būtu beigusies ar avāriju, jo nav pierasts pie tik šauriem ceļiem un perfektas gabarītu sajūtas. Drusku pirms Glastonbury pa kreisu roku varēja ieraudzīt pasākuma norises vietu. Līdz tai bija vēl kādi pieci kilometri, bet jau bija pamanāmas neiedomājamās platības ar saceltajām teltīm. Piebraucām pie A ieejas, necila celtniecības būdiņa, kurā varēja saņemt aploksnīt ar biļetēm (tai skaitā arī biļetes priekš busa atpakaļceļam). Iekšā ieejot tika sadoti lielie festivāla žurnāli ar detalizētajām programmām, mazās pārnēsājamās grāmatiņas ar būtiskākajiem notikumiem un karti. Vēl pie ieejas tika noskaidrots vai mums ir telts, un izsniegti dabai draudzīgie telšu mietiņi, kuri pēc viņu pašu domām, paši sadalīsies pēc kāda laika (tie tika izmantoti, kur tas bija iespējams, bet zeme bija pārāk cieta, tāpēc mietiņiem izmantojām arī krūmā aplauztos zarus). Tālāk jau pavērās skats uz festivāla norises vietu, teritorija cik vien acis rādīja bija norobežota ar divmetrīgu sienu un pēc telšu daudzuma varēja secināt, ka iepriekšējā dienā ir ieradušies jau ap 70 tūkstošiem cilvēku. Apjautājāmies organizatoram par iespējamajām telšu vietām, un viņš sniedza diezgan izsmeļošu informāciju par to kur un kāpēc telti labāk celts. Aptuveni piecu minūšu gājienā atradām vietiņu pie nelieliem kokiem, netālu varēja redzēt jau pirmo lielo telti pasākumam (vēlāk izrādījās, ka tā ir John Peal stage). Kopumā vietu varēja atrast samērā ātri, tomēr tas bija pats rīts un tai dienai ierašanās vēl tikai sākās. Pēc telts uzcelšanas notika likumsakarīgais, pilnīgs un galīgs atplīsums līdz pēcpusdienai. Nākamais uzdevums bija apzināt, kas tad kur atrodas, lai tad, kad būs jāsāk skraidīt, būtu skaidrs, kur jādodas :) Secinājām, ka pavisam blakus atrodas Kino laukums (vieta kur vakaros uz lielā ekrāna rāda filmas), divas lielākās skatuves Pyramida un Other atrodas aptuveni 10 minūšu gājienā. Tika noskaidrots arī, ka alu iespējams iegādāties tikai teltīs uz kurām lieliem burtiem uzrakstīts BAR. Vienas alus glāzes cena (Calsberg) bija 3,35 paundi. Runājot par ēdiena klāstu un cenām, dabūt varēja praktiski jebkurai gaumei un vēlmēm atbilstošus ēdienus. Vidējā cena bija no 4 līdz 6 paundiem. Daudzi no pārtikas kioskiem turpināja strādāt visu cauru diennakti, tā kā badā noteikti nebija jāpaliek. Pēc tuvākās un tālākās apkārtnes apskates, uzēšanas, tika ievērtēta iespēja skatīties kino un tad jādodas bija pie miera, nākamajā dienā 11.00 fests gāja vaļā. Glastonbury 27.jūnijs Pirmā kas uzstājās bija Kate Nash - Pyramida stage. Cilvēku nebija pārāk daudz, nu kādi 25 tūkstoši, un arī tie izskatījās samērā samiegojušies, vai arī tikko ieradušies. Laika prognozes solīja, ka piektdienā līs, un tā arī notika. Lietus nebija pārāk stiprs, tomēr daudz dzirdētie un lasītie stāsti par dubļiem piepildījās. Praktiski visi staigājamie ceļi bija ar dubļiem aptuveni līdz potītēm. Ik uz soļa bija kāds tirdzniecības punkts, kas piedāvāja iegādāties gumijniekus par ļoti sakarīgu cenu: 15 paundi, teltis ap 20 paundiem, guļammaisus, segas, krēslus, zeķītes, katliņus, apmetņus, cepures, kurināmo un visu iespējamo citu aprīkojumu, lai justos labi. Dažādā apjomā todien tika pabūts uz: *Kate Nash *The Subways *Glasvegas *KT Tunstall *The Hoosiers *The Ting Tings Saraksts joprojām būtu turpināts, tomēr pēcpusdienā pēc tik lielas pārvietošanās (kā izrādījās, tad attālumi starp steidžiem ir lieli, kājas gumijniekos nogurs un pārvietošanās milzīgā arī neizdodas ātri) uznāca vēlme drusku atlaisties, kā rezultātā augšām celšanās notika tikai ap pusnakti. Lielie pasākumi jau bija beigušies, tomēr bija iespēja apmeklēt naksnīgos festivāla norises punktus: Kino un Dance steidžus. Glastonbury 28.jūnijs Ņēmām vērā iepriekšējā dienā pieļautās kļūdas nolēmām, ka, ja atpūsties tad drusku, un nepārspīlēt ar pārvietošanos, bet galvenais no lielā klāsta, ko dikti gribas redzēt, izvēlēties svarīgāko. Kā jau visos lielajos trīsdienu festivālos otrā diena ir pasākuma kulminācijas diena ar lielāko zvaigžņu uzstāšanos. Otrajā lielākajā skatuvē kā pēdējie uzstājās Masive Attac. Nebija pārāk lielu jautājumu uz kurieni vakarā jādodas, jo otrā lielā alternatīva bija doties klausīties Jay-Z. Viens no lielākajiem patīkamajiem pārsteigumiem bija Mano Chao. Vienreizēja uzstāšanās vairāk kā stundas garumā. Šjaā dienā vēl tika noklausītas sekojošas grupas: *Los Campesinos! *James Blant *Vampire Weekend *Manu Chao *MGMT *Massive Attack Glastonbury 29.jūnijs Pēdējā pasākuma diena,brīdis lai vēlreiz izstaigātu visu pasākuma norises vietu un apskatītu lietas/vietas, kuras vai nu vēl nav paspēts redzēt, vai arī kuras nu jau mainījušās. Protams, arī tirgoņi saprot, ka rītdienas vairs nebūs, un sākušās LIELĀS ATLAIDES. tas nozīmē praktiski viss tiek atdots par puscenu vai vēl zemāk. Dienas kulminācija - The Verve uzstāšanās. Vienreizējs šovs, emocijas, jaunas un vecas dziesmas .. un noteikta attieksme pret vakardienas head liner - Jay-Z. Vēl tika redzētas/dzirdētas grupas: *Martina Topley-Bird *Scouting For Girls *Tom Baxter *Spiritualized *The Verve Svētdiena bija arī diena, kad jāsāk domāt, kā nokļūt līdz lidostai. Informācijas centrā noskaidrojām, ka ir variants doties projām svētdienas vakarā, lai paspētu uz vilcienu 21.45. Neizklausījās pārāk vilinoši. Pēc neilgām pārdomām mums ieteica aiziet līdz A ieejai un uzzināt, kā kursēs autobusi. Netālu aiz izejas tika atrasts bariņš ar NationalExpress busu vadītājiem. Iepriekš iegādāties biļetes diemžēl nevarēja, bet viņi izskatījās samērā pārliecināti, ka vieta atradīsies. Pēc viņu teiktā pirmie autobusi ieradīsies jau ap 5.30, tomēr pirmie reisi paredzēti tikai ap 6.30. Mājupceļš {Glastonbery-Londona-Stanstede AIR-Rīga} Celšanās tika saplānota uz pieciem no rīta. Jāsavāc telts, jāsaliek mantas un laicīgi jāiestājas rindā uz busu. Mantas tika savāktas un arī kafija vēl tika papildus iegādāta. Ap pulkstens 6.00 festivāla norises teritorija tika pamesta un mēs ieraudzījām bariņu cilvēku (ap 20 personu), kas gaidīja pie autobusu iekšā laišanas ejas. Kā izrādījās, tad lielākā daļa no viņiem bija ar biļetēm. Tas bija visnotaļ liels un nepatīkams pārsteigums. No menedžeres uzzinājām, ka papildus cilvēki tiks ņemti tikai un vienīgi pēc tam, kad 6.30 būs ieradušies cilvēki ar biļetēm un būs palikusi vēl kāda brīva vieta. Laiks ritēja, bet cilvēki ar biļetēm kā nāca tā nāca, kopumā jau uz Londonu bija devušies pieci pilni autobusi. Pulkstens 7.00 bija palikuši vairs tikai divi, un izskatījās ka viņi abi būs pilni. Par lielu laimi, bija izdevies nostāties praktiski pie pašas iekšā laišanas, un brīdī, kad izteica iespēju kādam iekāpt - mēs bijām pirmie. Biļete līdz Londonai - Viktorijas stacija vienai personai maksāja 20 paundus. Burtiski tikai daži cilvēki papildus tika iekšā šajos busos un par laimi starp viņiem bijām arī mēs. Līdz Londonai ir tāls ceļš. Londonā mēs nonācām tikai 10.30, pa ceļam pabraucot garām arī Stounhedge. Londonā bija jāpagaida tikai pāris desmit minūšu un jau 10.55 bij autobus, kas devās uz Stanstedes lidostu - 10 paundi vienai personai. Kaut kā nebija parēķināts, ka no Londonas līdz lidostai būs tik tālu, kā rezultātā lidostā mēs nonācām tikai 13.10, kas nozīmēja, ka check in jau bija sācies. Pēc veiksmīgas lidostas kontroles iziešanas atlika vēl 1/2 stundas laika izskatīt tax free zonas piedāvājumu un 14.00 sākt iekāpšanu lidmašīnā. Mēs bijām laimīgi paspējuši tieši laikā! Ieteikums Nemēģiniet atkārtot savos ceļojumos pārvietošanos bez plānošanas - tas jums var dārgi maksāt. Ja finanses atļauj, tad campošanai var neņemt neko līdzi, bet visu iegādāties uz vietas (teltis, guļammaisus, gumijniekus utt.) Tur nav dušu!!!! Tikai pāris izlietnes. Esiet tam gatavi. Jāņem līdzi vairākas pakas ar mitrajām salvetēm. Naktis ir diezgan vēsas, mums pat sala krutajos Laufmas guļammaisos. Var braukt ar sīčiem, jo ģimenēm ir atsevišķa camping vieta, kur ir klusāks un sīčiem ir sava pilsētiņa ar visādām atrakcijām. Festivāls ir domāts ļoti dažādām mūzikas gaumēm, katrs varēs atrast kaut ko priekš sevis, kā arī droši var ņemt līdzi vecākus ja vien viņi nav aizspriedumaini un gatavi atpūsties kā „jaunībā”! Un galvenais, tas ir superīgs piedzīvojums!!!