3000km pa Turciju

  • 3 min lasīšanai
  • 35 foto
Biļetes uz Stambulu nopirkām jau laicīgi – vēl pirms Mārtiņa smalkā Turcijas ekspedīcijas apraksta. Par 4 cilvēkiem kopā samaksājām 250 Ls. Vienīgā viesnīca (4*), kuru norezervējām, bija Stambulā (bija draņķīga, tāpēc pat neminēšu). 21.06.2008. Ieradāmies sestdienas pēcpusdienā, ar metro nokļuvām centrā un ar GPS palīdzību sameklējām rezervēto viesnīcu. Vakars Stambulā, domājams, nav smalkāk jāapraksta, jo te ir daudz piedzīvojumu aprakstu par Stambulu. Vienīgi ieteikšu restorāniņu THE CURE, kas atrodas uz restorānu ieliņas pie abām lielajām mošejām. Lai ievilinātu savā restorānā, viesmīļi piesola bezmaksas alu, vīnu, tēju un augļus (nekur citur uz šādiem bonusiem viesmīļus pielauzt neizdevās). Kārtīgi arī izsmējāmies, jo viesmīļi izrādījās augstas klases jokupēteri. 22.06.2008. Arī šī diena pilnībā tika veltīta Stambulas iepazīšanai, braucienam ar kuģīti pa Bosfora līci (nav obligāti jāpērk dārgie piedāvājumi no tūristu kantoriem pie mošejām, jo kuģīši regulāri atiet no piestātnes Ortakoy). 23.06.2008. Piedzīvojumi sākas! 13.00. Taksim rajonā no Europcar (mašīna rezervēta caur www.autoeurope.com) , saņemam Renault Vagon, ekonomisku dīzelīti (patēriņš 5litri/100km, kas izrādās būtiski, jo degviela maksā 3,25 liras litrā, jeb 1,20 Ls), ar mehānisku kārbu. Kārbas izvēli nožēloju jau pēc dažām minūtēm, kad iestrēgstam korķī uz nelielas ielas, kas ir nenormāli stāva. Man nav liela pieredze braukšanas uzsākšanā tik stāvā ceļā, tāpēc te arī pirmā avārijas situācija. Nolemju griezt šķērsielā, lai Tom Tom (jeb Tomiņš, GPS ierīce) pārrēķina citu maršrutu. Kad tiekam uz autostrādes, var beidzot uzelpot. Autostrādes ir maksas ceļi, tāpēc jau uz tilta lieti noderēja Europkar iegādāta autostrādes karte KGS (precīzu cenu neatceros – kādas padsmit liras, bet to ir vērts nopirkt, jo tā noteikti atmaksāsies). GPS ved mūs Melnās jūras kūrortu virzienā, un tie tiek sasniegti jau pēc pāris stundām. Pirms pilsētas Sile Jūra forša, pludmales smilšainas (tikai ar nelielu pasažieru prāmīti jāšķērso upīte, kas tālāk ietek jūrā). Peldam, sauļojamies u.tml., tad virzāmies gar piekrasti tālāk, apskatam pilsētiņu Agva, un vakarā nonākam ciematiņā Kefken, kur pašā jūras krastā iekārtojamies viesnīcā (50 USD par dubultnumuriņu). Tā kā datums ir zīmīgs, sameklējam vietu līgošanai ar piknika soliņu pie pašas jūras. Nu pabiedējām vietējos ar ugunskuru, lēcieniem pār to u.tml. 24.06.2008. Jāmostas agri, jo priekšā 600 km ceļš gar Ankaru uz Kappadokiju. Pa ceļam piestājam apskatīt dabas brīnumu – sālsezeru. Sāls kā ledus – ciets un balts, un tam pa virsu līdz 10cm ūdens slānis. Ir vērs apskatīt. Vakarpusē ierodamies Kapadokijas ciematiņā Uchisar, kur redzams jau pirmais dabas brīnums – alām izcaurumota klints. Tā kā sāk krēslot, ar vietējā suvenīru veikala īpašnieka labvēlību tiekam pavadīti uz savu naktsmītni – trīsistabu alu ar 2 guļamistabām (kopā par 4 cilvēkiem 80 EUR). Uzreiz gulēt neejam, jo alu saimnieks, raki sadzēries, mums uzrīko pamatīgu folkloras vakaru. 25.06.2008. Mostamies, pabrokastojam uz terases ar fantastisku skatu, un dodamies tālāk. Šodien plānā nav nekas cits, kā tikai zemes erozijas izveidoto dabas brīnumu apskate diezgan plašā rajonā. Tufa slānis, kas radies vulkānu izvirdumu laikā, ir tik mīksts, ka vējš, lietus un cilvēks te ir izveidojuši fantastiskas formas klints veidojumus, kas izcaurumoti ar alām. Ir izveidotas pat pazemes pilsētiņas. Tas viss ir noteikti jāredz! Vakarpusē, kad saule noriet, sākam savu otru garo braucienu Vidusjūras virzienā. Priekšā nakts un 635 km. 26.06.2008. Līdz Adanai brauciens vēl ir tīri Ok, ir bānis, bet gar piekrasti vidējais ātrums 50km/h serpentīnu dēļ. Tomēr ap 10.00 jau esam netālu no Alānijas, pabrokastojam lieliskā kafejnīcā 30 km pirms Alānijas, kur kafejnīcas saimnieks piedāvā svaigas, no rīta ar harpūnu saķertas zivis, un atļauj nopeldēties privātajā pludmalē mazā līcītī starp klintīm. Vēlāk Alānijā izvēlamies viesnīcu ar tiešo piekļuvi smilšainajai pludmalei un uz vienu dienu pārvēršamies par ierindas tūristiem – gulšņājam pludmalē, peldamies, tērējam naudu suvenīros u.tml. 27.06.2008. Jābrauc atpakaļ, bet pa ceļam jāapskata kārtējais dabas brīnums – Pamukkale. Cik saprotu, kaļķa saturs ūdenī te ir tik liels, ka tas kristalizējas peļķu malās, veidojot baseinus. Bet ilgāk par stundu te nav ko darīt, vēl jo vairāk tāpēc, ka temperatūra uzkāpj līdz +41, un tuvojas smilšu vētra. Šī parādība izrādās iespaidīgāka kā tie pāris virpuļviesuļi, kurus manījām iepriekšējā maršruta laikā. Sakot ar Alāniju Stambulas virzienā braukšana iet daudz raitāk, tāpēc saprotam, ka uz Stambulu vēl nav vērts braukt, jo tad mēs tur nonāktu nakts vidū. Izlemjam doties iepazīt pilsētu Izmir, kas izrādās ļoti slikta izvēle. Pat pie Hilton viesnīcas te nebija ko redzēt, un dārgās vakariņas bija reti negaršīgas. Visu nakti braucām uz Stambulu, un, sākot no Alānijas, nobraucām jau 1160km + vēl pāris desmitus kilometrus, kurus maldījāmies Tomiņa nekompetences dēļ. 28.06.2008. No rīta esam jau Stambulas pievārtē. Nepatīkams pārsteigums tankštellē, jo tieku profesionāli apkrāpts par 10 USD, bet tā arī bija vienīgā krāpšanas reize šajā valstī, tāpēc to uztvēru normāli Spānijā, Itālijā un Grieķijā esam šmaukti daudz vairāk. Tā kā ir agrs rīts, nolemjam iegriezties vēl kādā Marmora jūras kūrortā, kur pabrokastojam un nopeldamies. Pārējais jau vairs tikai maldīšanās pa Stambulu, kamēr tiekam līdz pareizajai lidostai Eiropas pusē. Kopsavilkums. Kopā nobraukti 3040 km, bija 5 avārijas situācijas, jo turki nerāda pagriezienus. Kopumā šī valsts ekonomikas attīstības tempos, šķiet, apsteidz pat Baltijas valstis. Parasts čemodānu tirgotājs Alānijā nopelna 1500-2000 EUR mēnesī. Attieksme pret tūristiem – 9 balles. Ceļa laikā manīju vieglās mašīnas ar norvēģu, zviedru un franču numuriem, bet satikām arī daudz amerikāņu un japāņu tūristus, tāpēc domāju, ka šo valstu pilsoņi jau sen nebaidās braukāt pa Turciju. Ja māki braukt pa Rīgu, izdzīvosi arī uz Turcijas ceļiem. Un par saprātīgu samaksu redzēsi daudz vairāk, kā spēj piedāvāt tūrisma aģentūra.


Seko līdzi svaigākajiem jaunumiem

Uzzini par jaunākajiem ceļojumiem un aktualitātēm pirmais