Mūsu ceļojums turp un atpakaļ līdz Prāgai!

Šo ceļojumu ieplānojām jau mēnesi pirms ceļojuma, kad uzzināju darba grafiku un pamanot tajā vairākas brīvdienas ap Jāņiem. Pats sākums jau bija traks, jo bija nostrādātas 2.naktsmaiņas un pēc otrās naktsmaiņas jau bija jādodas ceļā. Protams sievai tiesības vadīt automobili ir, un pa dienu pagulēt mašīnā varēšu. Pirms 9. gadiem ar klasi jau bijām Prāgā, bet ja godīgi - maz ko atceros, tikai spilgtākie momenti... tā nu mēs ar veciem bukletiem, ar pašu drukātām kartēm devāmies mūsu pirmajā Lielajā ceļojumā uz Prāgu (neskaitot Igauniju un Lietuvu), turklāt ar nelielu piezīmi - ar personīgo 2.golfiņu... 20. Jūnijs - 8:00 Izbraucām no Cēsīm. Pagaidām es pie stūres. Bija sarunāts, ka Tēvs nedaudz izpalīdzēs ar pilnu degvielas bāku, tāpēc bija jāizbrauc neliels līkums caur Atašieni (starp Jēkabpili un Varakļāniem) apvedceļš) Pāris vārdi ar tēvu un uzpildīta degvielas bāka atkal liek mums turpināt ceļu caur Sventi (Daugavpils apvedceļšs). Tagad sieva turpina vadīt golfiņu, bet es mēģinu gulēt, BET nekādi nesanāk aizmigt, jo parasti man nenāk miegs mašīnā. Tā nu caur Medumiem iebraucam Lietuvā! Piebilde visam ceļojumam - Tā kā esam kaut kādā šengenas zonā, tad tagad visas robežas ir kā izmirušas. Tukšums galīgs. Murgs kaut kāds. Jau LV centāmies izvairīties no ceļu remontdarbiem, tad LT no tiem nevarējām izvairīties, tie pat lika vienā apbraucamajā ceļā nomaldīties. Uz Kauņas apvedceļa sastrēgums, izrādas tālāk avārija. Ap plkst. 17:00 esam Marijanpolē. Nopērku obligāto atstarojošo vesti, ātri pa wc... un atkal nedaudz nomaldamies. Bet ar kartes palīdzību vienmēr tiek rasts risinājums pareizam ceļam!. Ap 18:00 Esam PL. Uzreiz aiz robežas sastrēgums, lēni kustās, atkal izrādas avārija. Vēl aizvien sieva pie stūres, bet man nekādi nu nenāk miegs.... Augustowā nogriežamies, un cauri Lomžai braucam uz Waršavu. 21. jūlijs. Negulējis jau 24 stundas pirms Waršavas sēdos es pie stūres, jo Sieva labāk man uztic stūrēšanu cauri lielām pilssētām. Kaut arī paspēju nomaldīties, pabraucot vienai norādei garām, kaut arī izrādījās, ka tā arī vajadzēja, jo plāns ir braukt cauri Tomaszow, nevis Lodz. Pa Waršavu visi ļoti ātri brauca - vidēji 100 kmh. Ap 1:00 Esam izbraukuši cauri Waršavai. Iebraucām benzīntankā, lai nokaidrotu ceļu uz Wroclavu, pie reizes iegādājos Waršavas karti atpakaļceļam. Paēdam līdzi paņemtās maizītes, tēju, nopērkam hotdogus, pilnu bāku, un braucam atkal tālāk. Šajā galā benzīns ir stipri labāks, kaut vai ekonomijas ziņā!!!!! Sieva šad tad aizmieg, bet es vēl braucu. Nobraucis kādus 150 km saprotu ka vairs nevaru, tāpēc stājos pie kaut kādas viesu mājas un tur pat mašīnā atlūztu. Tā kādu stundiņu, tad pamostos ar tādu pārliecību un motivāciju, ka jātiek līdz kalniem, bet nekā, pēc 50 km atkal nolūztu. Un tā kādas 2.stundas. Pēc tam pamodos un bija jau gaišs rīts un brauciens cauri skaistajai Wroclavai nesagādāja problēmas. Pēkšņi izbaucu uz Bāņa, kur visi nesas ka traki. Par laimi, pēc 30km nogriezāmies uz Jelenia Gora ceļu. Kurš nu jau bija daudz skaistāks par visiem iepriekšējiem. Saskatāmi kalni, kuri tuvojās ar katru kilometru. Sākoties lielākiem kalniem, visur paveras ļoti skaisti skati, kalnu ciematiņi un baznīcas. 10:00 Iebraucot Jelenia Gora pilsētā paveras skats uz ļoti lieliem kalniem, kuros ir vēl nedaudz sniegs. Iepērkamies un paēdam lielveikalā "Carrefour" Brauciens tālāk ir kā sapņu ceļš, jo sajūta tāda, ka tā, it kā es atrastos alpos, kaut arī tur nekad neesmu bijis. Pārbraucot Čehijas robežu atliek nobraukt vienīgi līdz Prāgai. Aptuveni pēc 150 km iebraucam Prāgā. Izbraucam cauri Prāgas vecpilsētai, pat kartē neskatoties. Skaisti! Izbraucot cauri pilsētai meklējam kempingu. Atkal iebraucam benzīntankā, lai ar Prāgas kartes un pārdevēja palīdzību noskaidrotu, kur mēs esam un kur ir kempings. Kuru vēlāk veiksmīgi arī atrodam. Kempingā vienojamies par cenu - 25 eiro par 2.naktīm, kaut arī jāmaksā bija vairāk... Nekas īpašs tajā kempingā jau tur nav, - tikai pats nepieciešamais. Iekārtojāmies. Kempinga īpašnieks izskairo visu par sabiedrisko transtportu un ap 17:00 uz Prāgas centru! 2as pieturas līdz centram un tālāk ar metro. Uzkāpjam no metro pie muzeja. Super. Nostaļģija no klases ekskursijas un tā sajūta, ka atrodies Prāgā bija vienkārši neaprakstāma. Jā, Ķīnieši, un visi, viņiem līdzīgie, ir it visur... Katra māja, kiosks, restorāns, iela, jebkurš skats bija tā mirkļa vērts. Neskatoties uz to, ka neesmu gulējis var teikt divas dienas, turos vēl kājās, bet tas tā pareizi teikts - turējos knapi kājās. Aizgājām uz Kārļa tiltu. Laika mums ar nebija daudz, tāpēc nācas doties mājup. Viss bija ļoti forši, tikai ne tulīt mans stāstamais - Dodamies uz metro, nobraucam pa trepēm lejā, tuvojās metro, UN pēkšņi atcerējamies, ka augšā varēja tikai kompastrēt biļetes, un kā griezāmies lai dotos augšup, tā kontrole klāt!!! A ko mēs - sakam (krieviski un angliski) ka mēs tikko atcerējāmies par biļetēm u.t.t., un ka mēs tikai otro reizi braucam ar metro. Viņi saka, ka šīs biļetes nav derīgas un mums nāxies maxāt sodu no katra 700Kč (21Ls). Tas ir daudz ja mēs maksājam par diviem cilvēkiem. Mēs sakam, ka mums nav tik daudz naudas, un ja samaksāsim, tad nesanāks nauda atpakaļceļam, un sakam ka rīt braucam mājās. Ilgi strīdējāmies un lūdzāmies… Beigās nonācām pie kompromisa - sodu maxājam par vienu cilvēku. Beigās es viņus tur... Bet nu labi ka tā, jo solīja mūs uz policiju vest. Nedaudz bēdīgi, bet nenormāli noguruši aizbraucām uz kempingu. 22.jūnijs – 10:30 pamodāmies. Visu dienu ir ļoti karsts… Aizgājām uz vietējo veikaliņu, kurš pieder ķīniešiem, kur sapirkām pārtiku brokastīm. Pieēduši pilnus vēderus bijām pilmnīgi gatavi doties atpakaļ uz centru! Šoreiz plānojām staigāt pa upes kreiso pusi, kur ir augsts kalns un skatu tornis, kā arī uz prezidenta pili. Kāpjot kalnā pamanījām mazu taciņu, uz kuras nogriezāmies. Tur atklājās austas klintis ar alām, kurās izrādījās, ka dzīvo bezpajumtnieki, ar visiem matračiem, un pārtikas nodrošinājumu. No kalna virsotnes pavērās ļoti skaists skats uz pilsētu! Skatu tornī nekāpām, jo tur nepieņēma bankas kartes, bet skaidra nauda mums nebija. Pēc tam gājām uz prezidenda pili un baznīcu. Baznīca tajā dienā bija vaļā. Baznīca gan no iekšpuses, gan ārpuses bija ļoti, pat ļoti skaista!!! Tuvojās vakars, tāpat, tuvojamies atpakaļ uz vecpilsētu. Apskatamies vēlreiz vecpilsētu, papildus tam tiek atrasts ķīniešu restorāns, kurā ļoti gardi paēdam!!! Ļoti ātri pienāk vakars, tāpēc dodamies uz kempingu. Kempingā ejam savlaicīgi gulēt, lai varam kārtīgi izgulēties. 23. jūnijs. – Rīts sākas ar ļoti spēcīgu vētru un lietu, tā ka drošības pēc pieturam telti no iekšpuses un lietus bez problēmām izsitas cauri telts sienai… Lēnā garā sakravājam mantas, atvadamies no kempinga saimnieka, un varam būt gatavi doties mājup! Atpakaļ braucām tieši pa to pašu ceļu, tikai sākumā nobraucām galīgi greizi, bet iebraucot “Shell” benzīntankā ar kartes palīdzību noskaidrojām kur mēs esam un kur mums jābrauc. Iepildam pilnu bāku, čalītis notīra mašīnai stiklus, un nu varam braukt pa zināmiem ceļiem. Pirms kalniem piestājam Turnovas pilsētā, lai sapirktos aliņus un našķus pārējiem. Iebraucam atkal kalnos! Tikai šoreiz apstājamies biežāk, nekā turpceļā, lai apskatītu kalnu ciematiņus, kalnu upes, pašus kalnus, slēpošanas kalnus, ūdenskritumus, un augstas klintis, kurās uzkāpjot pilsēta pārvērtās par ciematiņu, un klinšu augšgalā bija maza skaista baznīciņa! Pārbraucot PL robežu iebraucam Jelenias Goras pilsētas lilveikalā “Carrefour” lai nopirktu lētas, bet labas vakariņas un apģērbu. Tur pat aiz pilsētas knapi vai paspējām atrast kādu vietiņu, kur uzsliet telti un paēst vakariņas, jo ātri palika tumšs. Tāds nu mums bija tas līgo vakars. 24. jūnijs – Piecēlāmies agri, kādos 6:00. Sakravājāmies un prom. Pa ceļam apstājāmies, ar ļoti skaistu uz kalniem… un pabrokastojām. Brauciens līdz Wroclavai, un sastrēgums tajā… Bet nu veiksmīgi tikām cauri pilsētai un nu varam braukt līdz Waršavai. Jāpiebilst, ka tuvākos 150km. satiksme bija ļoti intensīva un apdzīvotas vietas bija ik pa 5.km. Bet prieks ka Polijas līdzenumi ir skaisti… Tiekam līdz Waršavai, un brauciens notiek uz pilsētas centru un meklējumiem ar norādi uz Lomžas pilsētu. Bet nekā. Waršavā tādi sastrēgumi… bet lieki komentēt, skaista pilsēta ar visām savām lilajām mājām! Tiek pamanīts “Carrefour” lielveikals, tikai kurš ir ļoti, ļoti liels ar ļoti lielu pazemes stāvvietu. Tiek nopirktas sātīgas pusdienas. Brauciens tālāk sagādā problēmas, bet tikai tad atcerējos, ka man bija Waršavas karte, ar kuras palīdzību tikām veiksamīgi ārā no pilssētas. Tā pat satiksme ļoti intensīva un tīe ciemati… Bet skaisti skati un labi ceļi! Ap 23:00 Iebraucam Lietuvā un tās Marijampoles pilsētā, kur ir Maxima. Nopirkām vakariņas, bet maximas žāvētie stilbiņi diemžēl bija maximas kvalitātē… 25.jūnijs – Doma bija braukt visu nakti, bet pirms Panavežiem uznāca tāds miegs ka viss, tankā iekšā un nolūztu. Pēc kāda laiciņa pamodies domāju, nu varu braukt atkal. Nobraucu līdz Panavežiem un atkal nolūzu. Bet pēc tam jutos izgulējies un ap 7:30 bijām Bauskā! Apskatījām netālu esošās Jumpravmuižas klintis un 10:00 ieradāmies pie vecākiem Raganā. Pēc tam devāmies mājup uz Cēsīm. Tas nu arī ir viss!!! Daži cipari no manas mašīnas borta datora: -Nobrauktais reālais laiks - 48,4 stundas. -Nobrauktais daudzums - 3100 km. - Vidējais ātrums - 64 km/h. -Vidējais degvielas patēriņš - 5,8 l/100km. Ceļojums bija ļoti skaists un neaizmirstams!