7.diena. Fiesta

Labs rītiņš no rītīņa, šai tiešām saulainajā salā, un pipari uz mēles tam, kurš saka, ka tā nav!No paša rīta nobraucu uz Chesterfield - maza pilsetiņa kādus 30 km. atstatu. Tur ir kāda aģentūra, kas vervē strādniekus - Sport Direct noliktavām. Lielākās noliktavas, ko jebkad esmu redzējis - kilometrs, reiz kilometrs.Tad, kā jau 5 dienā, jādodas atpūsties.Te nu devāmies uz Melnajām Klintīm (Black Rock)Burvīgi. Nu burvīgi. Var redzēt bildēs manā galerijā. Un tad vēl grillējām. Nu burvīgi, jeb kā mēs angļi sakām - lovely.Tad apskatījām kādu pusabrukušu pili, ko tagad atjauno. Interesantākais jau ceļš uz pili - šaurs, asfaltēts - nu ļoti stāvs celiņš, pilns līkumiem. Interesanti, kā to ceļu taisot, tur ceļa rullis uzbrauca? Visās malās akmens mājiņas, akmens žodziņi. Viss no akmens. Vienai mājai pat logu rāmji no akmens. Ja puikas - spēlējot bumbu izsit logu, kas tad - labot jāsauc akmeņkalis?Kā jau piekdienas vakarā, briti atpūšas. tas ir - dzer. Domāju, ka ne vairāk vai mazāk kā latvieši, bet latvieši to dara mājās, briti - klīst pa krogiem. Tādos mazos bariņos, skaļi sasaukdamies, apčurādami vārtrūmes. Tad nu nolēmu viņus pavērot.Iesāku ar latviešu krogu. Opā! Tukšs. jautāju bārmenim - latvietim kāpēc tā? Izrādās, latvieši dzerot sestdienā, bet krodzinieks izdarījis kļūdu un pāris sestdienu bijis slēgts. Tā nu latvieši vairs nenāk. Viņš drīz klopēšot krodzinju ciet.Pavisam. Vispār jau gruti to par krogu nosaukt. Nav pat izlejamais alus. Vispār latviešu alus ir tikai viena zorte. Piebalgas jubilejas pudelēs. Maksā 2.50 paundi. Nav brinums, ka neviens nenāk.Nākamais krogs - The Swan - gulbis. Iekšā dārdoša mūzika, stūrī spēlē dīdžejs, tiek palaisti pat dūmi. Briti stāv pagalmā. Stāv un dzer. Blakus karnevāls. Par karnevālu es nosaukšu meiteņu apvienību, kādas 30. Visas tā ap 15-18 gadiem, korpulentas, koši krāsotiem matiem un saģērbušās dažādos kostīmos - tauriņš ar visiem spārniem, celtnieks ar visu zaļo vesti un kasku, supermane, tris "vjetnamietes" - mazas apaļas britietes, ģērbtas maskēšanās kostīmos, pat uz sejas svītras savilktas. Nu riktīgs karnevāls. Apnīk tas troksnis, izeju centrālajā laukumā, ap kuru tad arī visi krogi atrodas. Laukuma malā novietots busiņš ar lielo ekrānu, kur rāda dažādas avārijas - vienvardsakot - braukšanas dzērumā sekas. Baisi.Nākamais krogs - The Byron. Pie durvīm apsardze. Dažas no karnevāla megina tikt ieksā, šamejās neielaiž.Vecās telpās, ar augstiem, bagāti rotātiem griestiem ierikots sporta krogs. Visās malās sporta atribūtika un televizori, kā arī lielais ekrāns, pa kuru iet tennis. Noskatijos Andy Murray un Jerzy Janowich spēli. Brits vinēja. Viss krogs rēc no prieka.Nākamais, ja to var nosaukt par krogu - The Market Inn - tāds mazs narvesens, kurā viens pie otra saspiedušies jaunieši un kratās. ka jau narvesenam - lieli stikla logi un labi var redzet, ka visa telpa ka piebāzta. Cik nu var pakratīties tādā šprotu bundžā. Skan dziesma - I am sexy, and I know it....Ierodas karnevāls un ari iespiežas narvesenā. Dodos prom.Nākamais iestādijums - The Chourt Hause - Tiesas nams. Pentarumēmsionāru krogs. Klusums, nav mūzikas. Visi sēž. Pie sienām Tv, kur iet BBC laika ziņas.Pēkšņi no griestiem sāk tecēt ūdens. pa lampu un straumēm, tieši vienam pensim uz galvas. Šis kā jauneklis pielec kājās un atmūk pie manis. kaut ko stāsta par ūdeni, elektrību un ka griboties vēl dzīvot. Bārmeņi fiksi atstiepj salokāmu, dzeltenu plastmasas sētiņu un norobežo ūdens peļķi. Laikam jau ne pirmo reizi. Noskatijos laika ziņas - dodos tālāk naksnīgajā Mansfieldā. Dažas no karnevāla sēž uz ielas un raud. Dažas mēģina citas piecelt, lai turpinātu karnevālu.Nākamā vieta - The Dial - metālistu krogs. Skan smagais metāls. kaut kas līdzīgs bilijardam.Tetovētas bārmenes. Veči ādas vestēs, daži jau sirmām galvām - Vudstokas liecinieki. Vislabākās ir zīmītes uz tualetes durvīm - vīrietis sakrustojis kājas, acis izvalbītas, sviedri pa gaisu. Nu attēlots tāds, kam ļoti vajag iekš toletes, bet netiek. Ievēroju, ka viens vecis glāsta otram vēderu. Tinos prom.Vēl Mansfieldā ir vairāki tādi kā disko klubi - Romans, Yatess, After Dark, Cheeky Monkey (bezkaunīgais pērtiķis). Pie klubiem mega apsardze melnos kreklos. Karnevāls pat šeit nemēģina iekļūt.Pārsvarā te ir divesmit, trisdesmitgadīgi. Parādās taksometri, kuriem pie stūres indiešu (varbūt pakistāņu šoferi). Turpat dežūrē policijas busiņš, kur kā reiz divus saslēgtus rokasdzelžos iesēdina.Dodos mājās. Jau centrālais laukums tukš, vientuļs dežūrē hotdogu busiņš. karnevās stripuļo, turas pie sienām. Viena vemj.karnevāls izdevies