Lūrēšana pāri

izbraukšana tiek nokavēta - neglābjami. Un tas nozīmē, ka līdz Valmierai ir visai naigi jāvico, toties balvā dabū mazliet lētāku degvielu Nestes tankā un visai jauku noskaņojumu līdz Valkai. Valgā kārtējie vai ārkārtējie apbraucamie ceļi, kas visu dara vēl interesantāku, ja igauņu pusē zin tikai baznīcu un vienu krustojumu, kurā jāgriežas pa labi. Noveicas - apbraucamais ceļš iznāk tieši šajā krustojumā, un var droši grozīt stūri pa labi Veru virzienā. Pirmais pieturas punkts ir Torņakalns - neba jau tas, kas Rīgā, kas dažādu latvju dailenieku apmālēts, bet tas, kas igauņos aiz Valgas. Ar visu skatu torni. Rāpjas tur augšā, lai blenztu pāri laukiem un mežiem uz dzimteni. It kā tā vēl teju, teju nebūtu redzēta. Bet laikam jau cilvēks ir tā ietaisīts, ka šim jāblenž kaut kur pāri, kaut kur aiz. Pa to vai citu caurumu. Skats ir visai smuks, pļava pilna lupīnu, un ceļi tai apkārtnē līdzinās Latgalei tālai - gan šauruma un kleinuma, gan smukuma ziņā... Ideja, ka derētu apraudzīti Sangastes pili, rodas visai spēji - jau pēc aizbraukšanas nepareizi Antslā... Pils pārtapšanas procesā - atpakaļ uz autentisko. Bet smukais jumta logs vēl vietā, arī skats no torņa ir tieši tāds, lai būtu smuki. Un vecie grāmatu skapji ij krāsns podiņi. Citur klasiskās eļļas perves, bet gan jau to visu dabūs nost. Uz biļetītes smuki rakstīts, ka, to pērkoti, atbalsti pils atjaunošanu - sak' - pēc gadiem kādiem būs jābrauc raudzīt, kā kāds ķieģelītis par maniem grašiem nopucēts... Otepei tiek braukts vien cauri, naudas paņemoti. Bankas automāts runājas latviski, un ap Otepi ir tādi smuki velo celiņi sataisīti. Nu ja - ne jau tikai ap Otepi. Mērķis ir Varbuses ceļu muzejs, kas sazin kamdēļ angļu mēlē kādā igauņu ceļu kartē ir notulkots kā radio muzejs. Ej nu zini - varbūt viņos grūtos laikos katrā verķī bija ietaisīts pa raidītājam un uztvērējam. Toties pasta māju komplekss ir smuks vēl šodien, un vietējie pažarnieki rāda ko iz savas tehnikas. Nevis aiz trejiem striķiem, bet tā, ka visu var apgramstīt un pamēģināt. Lustes uz pillu klapi. Mašīnu šķūnī video novērošana, un ik pa brīžam atskan pikta balss, lai taču to rulli pavisam neizjaucot... A pastūrēti rulli ta katram kārojas... Atceļā ir brauciens cauri Veriem un tad Munameģis. Šoreiz pa glauno - ar liftu augšā. Skats smuks, ļaužu maz. Egļu zaļums nav neko maitājies, arī mākoņi izskatās gluži friši, un tas tiešām ir brīnums, ka šamējie nav neko novārtījušies pa debesu pļavām. Murati. Jau Latvijas pusē rāpšanās Drusku (nu tik drusku, ka maz neliksies) pilskalnā. Tur tāds smuks skats atkal pāri - šoreiz uz igauņiem... Beigumā pret Siguldu uznāk lietus, un visu nebūtisko aizskalo...