Francijā ne tikai Parīze, bet arī pasaules sērfošanas meka

Lai gan Franciju visbiežāk asociē ar Parīzes vai kādas citas populāras pilsētas apmeklējumu, mūsu brauciena atklājums bija sērfošanas meka Francijā, kas ir top-desmitniekā pasaulē starp labākajām sērfošanas vietām. Trīs mazas Francijas DR okeāna piekrastes pilsētas Hossegor, Seignosse, Capbreton piedāvā plašu pludmali jebkura līmeņa sērfot-gribētājiem, lielisku franču kultūras atmosfēru un sērfa dzīvesveida atspoguļojumu ik uz soļa. Tāpēc nebūt nav nepieciešams krāt pāris tūkstošus latu, lai nonāktu kādā no tipiskajiem tūrisma aģentūru piedāvātajiem sērfošanas galamērķiem parasti sērfošanas dzimteni – Havaju salām vai Barbadosu, Maurīciju, Taizemi... Par pārsimt latiem var sērfot tepat Eiropā, izvēloties sev piemērotāko laiku sezonā, kas iet no aprīļa sākuma līdz pat novembra beigām. Jūlijs un augusts tiek uzskatīts par sezonas karstākajiem mēnešiem, kad notiek visvairāk aktivitāšu pludmalē dienas garumā, kā arī dažādas ballītes pilsētu un pludmaļu krodziņos. Pilsētās regulāri notiek arī augstākā līmeņa starptautiskas sērfošanas sacensības. Tā, piemēram, maijā aizvadīts Quiksilver sērfošanas pasaules čempionāts junioriem, bet augusta beigās plānots ASP Rip Curl meiteņu sērfošanas festivāls. Francijas sērfošanas meku visvieglāk sasniegt divos veidos – ar personīgo automašīnu vai lidmašīnu. Lidmašīna būs ātrākais nokļūšanas veids, kas izdevīgs, ja līdzi nav lielas bagāžas, piemēram, sava sērfošanas inventāra. No Rīgas lidojot ar Ryanair caur Dublinu, Londonu vai Frankfurti var nokļūt trīs pilsētām tuvākajā lidostā Biaricā (Biarriatz), kas ir 35km attālumā no Hosegoras. Veiksmes gadījumā lidojums var izmaksāt tikai pārdesmit eiro. Turp- vai atpakaļ ceļā vismaz pāris stundas var veltīt Biaricas apskatei, kas atspoguļo franču un basku zemes kultūru sajaukumu. Tālāk no Biaricas lidostas vairākas naktsmītnes piedāvā bezmaksas transportu vai arī var izmantot sabiedrisko transportu. Otrs variants ir ceļot ar personīgo auto, vislabāk busiņu, kurš ir funkcionāls ne tikai lielās ietilpības dēļ, bet var kļūt arī par guļvietu naudas taupīšanas nolūkos. Ierodoties Hosegoras pludmales stāvvietā, paveras busiņu “izstāde”, jo daudziem sērferiem busiņi kļuvuši par “mājām” nedēļas garumā Jāmin arī, ka brīžiem pilsētu ielas šķiet kā auto muzejs, jo tik daudz aizvēsturisku Peuguet, Renault un Citroen droši vien nevar ieraudzīt nekur citur pasaulē. Kopumā ceļa garums no Rīgas līdz Hosegorai ir apmēram 3000km, cauri Lietuvai, Polijai, Vācijai, Beļģijai, garām Parīzei, Bordo...respektīvi pa ceļam ir daudzas jo daudzas iespējas apstāties kādā no Eiropas kultūrvēsturiskajām pilsētām, vai arī spiest pedāli grīdā un braukt pa autobāni tik uz priekšu! Šeit var piebilst, ka Francijā par bāni ir jāmaksā, kas no Francijas-Beļģijas robežas līdz Hosegorai izmaksā apmēram 50euro. Ja autbāņu malā ir F1 viesnīca, tad no pieredzes var teikt, ka tikpat labi var gulēt mašīnā un par 2,50euro ieiet dušā benzīntankā. F1 viesnīcā sajūta ir tāda, kā kuģa zemākajos klājos, kur pietrūkst svaiga gaisa, valda pamatīga šaurība, viss ir no vecas plastmasas, vienīgi kafija no rīta ir daudz, maz dzerama. Nonākot Hosegorā, labākā vieta, kurā iepazīt sērfošanas dzīvesveidu, jo sevišķi iesācējiem, ir īpašs sērferu namiņš Natural Surf Lodge (www.naturalsurflodge.com). Namiņā saimnieko ģimene, kuri sērfošanas dzīvesveidam pievērsušies vairāk nekā piecpadsmit gadus atpakaļ, laika gaitā iegūstot profesionālu instruktoru sertifikātus un attīstot nelielu ģimenes biznesu. Sērferu namiņš nodrošina naktsmītnes, sērfošanas nodarbības pieredzējušu instruktoru vadībā, inventāru un hidras nepieciešamības gadījumā, kā arī vairākas papildus atpūtas iespējas, piemēram, ūdensmasāžas baseinu, biljardu, āra spēles u.c. Namiņā esošā rosība, kur ik dienas satiekas sērferi no dažādām pasaules valstīm, un vienlaicīgi apkārtējās vides radītais miers, veido lielisku sajūtu sērferu namiņā. Visbeidzot par pašu svarīgāko – sērfošanu – no pirmās dienas, kad ar dēli iesoļo ūdenī un mēģini noķert vilni, okeāns kļūst specifisku spēļu laukumu, kurā var aizmirsties no visa pārējā un 100% izbaudīt sērfošanu, paturot prātā pieredzējušu sērferu likumu nr.1 – okeāns vienmēr ir spēcīgāks! Ja ir interese par sērfa braucieniem uz šo vietu, var droši rakstīt man, kā arī skatīties blogā www.serfot.blogspot.com, kas top visu ceļojuma iespaidu un pieredzes rezultātā! Lai izdodas noķert īsto vilni! ;)